تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 بهمن 1390
میکروبهای روده می توانند باعث چاقی و بیماریهای مزمن کبدی شوند

  میکروبهای روده می توانند باعث چاقی و بیماریهای مزمن کبدی شوند

محققان دانشگاه Yale کشف کردند که چاقی و بیماریهای مزمن کبدی می تواند توسط خانواده ای ازپروتئین ها که میکروبهای موجود درمعده را تغییرمی دهد ایجاد شود.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ این مطالعه درنشریه Nature منتشرشده است، تحقیقات قبلی این محققان نشان داد که چگونه عدم تعادل میکروبی ناشی از خانواده پروتئینی مشابهی خطر ابتلا به بیماری های روده ای مانند کولیت را افزایش می دهد.
خارق العاده ترین یافته های دانشمندان این دانشگاه ، به گفته آنها، این بود که محیط تغییریافته روده ای که منجر به چاقی و بیماری های کبد ی درمیان موش ها شده بود مسری بود.
Richard A. Flavell ، استاد دانشگاه Yale در دانشکده پزشکی وایمونولوژی، گفت: هنگامی که موش سالم با موش که میکروب های روده ای آنها تغییر داده شده بود همخانه شدند، موش های سالم نیز به توسعه بیماری های کبدی و چاقی حساس شدند.
پروتئین های مورد بحث اینفلامازوم نامیده می شوند. که مسئول راه اندازی پاسخ التهابی سیستم ایمنی بدن هستند. اینفلازوم ها به عنوان حسگرها و تنظیم کننده های محیط میکروبی روده عمل می کنند.
تیم دانشگاه Yale نشان دادند که نقص دراجزای دو اینفلازوم خاص در موش منجر به توسعه جامعه میکروبی تغییریافته همراه با افزایش باکتری ها می شود. که این شدت بیماری کبد چرب غیر الکلی و چاقی را در موش هاافزایش می دهد.
بیماری کبد چرب غیر الکلی ناشی از سندرم متابولیک و ازعلل عمده بیماری های مزمن کبدی در جهان غرب است. تخمین زده می شود که 30 میلیون نفر از کبد چرب غیر الکلی در ایالات متحده رنج می برند. بیست درصد از افراد مبتلا به بیماری کبد چرب غیر الکلی دچار التهاب مزمن کبد شده که آنها درمعرض خطر ابتلا به سیروز و سرطان کبد قرار می دهد.
Flavell گفت: گام بعدی، گسترش این تحقیق برای انسان و شناسایی دقیق تر باکتری های دخیل در پیشرفت بیماری کبدی است. "ما درموش یافتیم ، که آنتی بیوتیک درمانی هدفمند ، جمعیت میکروبی را به حالت عادی بازگردانده  و درنتیجه از شدت بیماری کبدی می کاهد. امید ما این است که یافته های این مطالعه در نهایت به درمان هایی برای انسان منجر شود. "

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه