تاریخ انتشار: یکشنبه 18 اسفند 1392
اطلاعات مثبت از سلول درمانی برای بیماری پارکینسون در پریمات ها

  اطلاعات مثبت از سلول درمانی برای بیماری پارکینسون در پریمات ها

محققین مطالعات داروشناسی/سمیت شناسی را با استفاده از سلول های بنیادی روی مدل های حیوانی پریمات انجام داده اند و به نتایج امیدوار کننده ای رسیده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، یک کمپانی بیوتکنولوژی که در زمینه سلول های بنیادی و استفاده از آن ها در درمان و هم چنین محصولات زیست پزشکی فعالیت می کند، اطلاعات مثبتی را از مطالعات داروشناسی/سمیت شناسی روی پریمات ها ارائه داده است.

نتایج اولیه از این مطالعه وسیع و کنترل شده بسیار مهیج بود. در بیماری پارکینسون استفاده از اطلاعات به دست آمده از پریمات های غیر انسانی می تواند یک گلد استاندارد باشد و ان را به نتایج انسانی نیز بسط داد.

اکثر حیوانات در این مطالعه بهبود چشمگیری در پارکینسون نشان دادند که شامل احیا بسیاری از عملکردهای طبیعی بود. این مطالعه شامل 18 پریمات بود که به سه گروه تقسیم شدند: یک گروه به عنوان کنترل و دو گروه به عنوان تیمار که دوزهای مختلف سلول های بنیادی عصبی انسانی(hPNSC) مشتق از رده سلول های بنیادی پارتنوژنیک اختصاصی ISCO را دریافت کردند.

در این پریمات ها علایم بیماری با تجویز نوروتوکسین القا شد که به صورت انتخابی نورون های مشابه با وضعیت انسانی را تخریب می کردند. نتیجه این کار ایجاد علایمی از پارکینسون در میمون ها مانند آکینزی، سفتی و لرزش عضلات و ... است.

محققین این مطالعه می گویند این مطالعه داروشناسی/سمیت شناسی اولین مطالعه ای در دنیا است که از سلول های بنیادی پرتوان برای اهداف درمانی و در مورد پارکینسون استفاده می کند.

محققین با توجه به نتایج امیدوار کننده به دست آمده از فاز یک این مطالعه، امیدوار هستند بتوانند در ادامه این مطالعه به نتایجی بهتر و بزرگتر دست یابند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه