تاریخ انتشار: یکشنبه 18 اسفند 1392
تشخیص زودهنگام پارکینسون با استفاده از ام آر آی

  تشخیص زودهنگام پارکینسون با استفاده از ام آر آی

محققان دانشگاه پیزا (Pisa) در ایتالیا به روش جدیدی برای تشخیص زودهنگام بیماری پارکینسون با استفاده از تصویربرداری ام آر ای (MRI )دست یافتند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، پایگاه خبری مدیکال نیوز تودی نوشت، تحقیقات جدید دانشمندان نشان می دهد نوع خاصی از تصویربرداری ( MRI) با رزولوشن بالا می تواند نمایش دقیقی از بخشی از مغز که تحت تاثیر پارکینسون است ارایه دهد. این روش می تواند به تشخیص بیماری پیش از بروز علایم کمک کند.
 
در این مطالعه محققان به بررسی مغز 38 نفر پرداختند که در این میان 17 بیمار مبتلا به پارکینسون و 21 فرد سالم به عنوان گروه شاهد حضور داشتند.
 
آنها همچنین نمونه مغزی از بیماری که بر اثر این بیماری جان خود را از دست داده بود ،نیز مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار دادند.
 
محققان دریافتند که استفاده از تصویربرداری ام آر آی 7 تسلا (7- MRI T) برای شناسایی بیماری پارکینسون به اندازه کافی دقیق بوده و می تواند در تشخیص بیماری مفید باشد.
 
واحدتسلا (T) به افتخار نیکلای تسلا یکی از دانشمندان جهان نامگذاری شده و واحدی است که برای اندازه گیری امواج مغناطیسی در دستگاه های ام آر آی استفاده می شود .
 
به گفته مققان این روش تصویربرداری تصاویری با کیفیت بالا از بخشی از مغز که تحت تاثیر پارکینسون قرار می گیرد ارایه می دهد و توانایی تشخیص سه لایه این بخش از مغز را به دانشمندان می دهد.
 
به گزارش ایرنا، بیماری پارکینسون یک اختلال عصبی پیشرونده مزمن است که بر اثر از بین رفتن سلول های مغزی تولید کننده دوپامین به وجود می آید. دوپامین یک ماده شیمیایی است که کمک می کند تا سلول های مغزی با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و حرکات را کنترل کنند.
 
از علایم این بیماری می توان به لرزش، اختلال در تعادل و هماهنگی اعضای بدن اشاره کرد.
 
این بیماری در حال حاضر درمانی ندارد اما تشخیص زود هنگام آن می تواند روند درمان را سرعت بخشیده و به میلیون ها نفر مبتلا به این بیماری در سراسر جهان کمک کند.
 
شرح کامل نتایج این بررسی در نشریه Radiology به چاپ رسیده است.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه