تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 بهمن 1390
مزایای استفاده از سلول های خون بند ناف دردرمان مدل موشی مبتلا به ALS

  مزایای استفاده از سلول های خون بند ناف دردرمان مدل موشی مبتلا به ALS

تزریق سلول های خون بند ناف انسانی ، بهبود بقای نرون حرکتی ، به تاخیر افتادن پیشرفت بیماری و افزایش طول عمرافراد مبتلا را به دنبال خواهد داشت.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از EurekAler؛ تزریق سلول های تک هسته ای به دست آمده از خون بند ناف انسان با دوزپایین به عنوان عاملی موثر در حفاظت از سلول نورون حرکتی، به تاخیرانداختن پیشرفت بیماری و افزایش طول عمر موش مدل اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا ALS، بوده است. این مطالعه توسط محققان دانشگاه فلوریدا باهمکاری  محققان کمپانی  Saneron و دانشگاه سائوپائولو دربرزیل انجام گرفت.
ALS اختلال بازسازی سلول های عصبی است که مشخصه آن از دست دادن نورونهای حرکتی است که منجر به فلج شدن و مرگ تدریجی می شود. تا به امروز، هیچ درمان موثری برای ALS کشف نشده است، اگر چه روش های درمانی پیوند سلول امیدوار کننده است.  از نظر محققان سلول های تک هسته ای خون بند ناف انسان  بهتر از دیگر منابع سلولی برای تزریق، هستند.زیرا این سلول های بنیادی اولیه از پتانسیل زیادی برخودار بوده و قابلیت  تمایزبه انواع مختلف سلولها از جمله سلولهای عصبی را داراهستند.

به گفته دکتر Garbuzova ،سلول های تک هسته ای  به عنوان یک عامل کاهنده در محیط التهابی نخاع، ایفای نقش می کنند.
محققان  دانشگاه سائوپائولو و فلوریدا معتقدند: " MNC خون بندناف( (hUCB با عملکرد کاهش التهاب عصبی در نخاع موش باعث حفاظت نورونی شده که به بقای نورون حرکتی  کمک می کند.علاوه بر این، محققان دریافتند که اگر چه تعداد سلول های پیوند زده شده در ستون فقرات پایین بود ، درمان موثربوده است، بررسی ها نشان می دهد که عوامل مختلف ترشح شده توسط سلول های  تزریق شده نیز دارای تاثیر درمانی بوده اند..
کوزمین نیکولز گفت: "مهم ترین هدف از این مطالعه اثبات اثربخشی به کارگیری این نوع سلول در کاهش نشانه های بیماری  ALS  است. ،". "دراین مطالعه نشان داده شده است که چگونه استفاده ازچند دوز پایین تزریقی سلول های تک هسته ای خون بندناف درمراحل اولیه بیماری ALS می تواند در نهایت  با نتایج رضایت بخشی همراه باشد."
دکتر Gooch گفت. "متاسفانه، در انسان هیچ راه روشنی برای شناسایی  ALS در مراحل اولیه بیماری برخلاف موش وجود ندارد در نتیجه، این واقعیت که آیا سلول های تک هسته ای در انسان پس از شروع علائم  بیماری می تواند مفید باشد کاملا روشن نیست".

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه