تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 بهمن 1390
چگونه سلول های T خودفعال ازغربالگری تکوین می گریزند

  چگونه سلول های T خودفعال ازغربالگری تکوین می گریزند

با توجه به مطالعه ای که این هفته درمجله پزشکی  Journal of Experimental Medicine منتشر شده است سلول های ایمنی حمله کننده به ارگانهای سالم بدن (سلول های T خودفعال) اهداف خود را بطور متفاوتی از سلول های ایمنی محافظ که به ویروس ها حمله می کنند می بینند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress؛ طی تکوین، لنفوسیت های T برحسب توانایی شان درتشخیص بافت های طبیعی غربالگری می شوند. و سلولهای T خود فعال معمولا پالایش می شوند، اما برخی ازآنها از این غربالگری گریخته و ممکن است در بیماری خود ایمنی شرکت کنند.
Kai Wucherpfennig  در موسسه سرطان دانا فاربر و دانشکده پزشکی هاروارد دریافت که سلول های T خودفعال دربیماران مبتلا به MS و دیابت نوع 1 به اهداف خود بسیار ضعیف ترازسلول های T کمک کننده درتشخیص آنفلوانزا متصل می شوند. پس از مواجهه با ویروس، سلولهای T فعال شده با آنفولانزا ، با دقت و مستقیما به سمت سلول هدف حرکت می کنند.  سلول های T خود فعال، در عوض، سرگردان به نظر رسیده و از اهداف در نظر گرفته شده می گذرند و یا اتصال سستی خواهند داشت.
این نتایج نشان می دهد که برخی از سلول های T خودفعال که ازغربالگری تکوین می گریزند به سادگی ممکن است دراتصال به اهداف خود با شکست مواجه شوند.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه