تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 اسفند 1392
روش درمان شخصی، مؤثر در افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان ریه

  روش درمان شخصی، مؤثر در افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان ریه

موسسه بین المللی سرطان، افزایش طول عمر بیماران مبتلا به سرطان ریه متاستاتیک را از 9 ماه به 30 ماه با استفاده از درمان شخصی گزارش کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،در مکزیک امکان درمان شخصی مانند تجویز بیومارکرها و داروهای خوراکی به بیماران دارای جهش در فاکتور رشد اپیدرمی وجود دارد. به گفته دکتر Rodriguez ، امروزه درمان این سرطان مانند گذشته برای تمام بیماران یکسان نمی باشد. امروزه هر بیمار درمان های فردی دریافت می کند. با استفاده از تکنیک PCR جهش های ایجاد کننده نئوپلازی مورد بررسی قرار گرفت. این یافته ها می تواند به درمان مناسب بیماران کمک مؤثری کند. برای مثال افرادی با جهش در فاکتور رشد اپیدرمی، رسپتور سلول های توموری، به درمان بیومارکرها پاسخ بهتری می دهند که سیمت کمتری نسبت به شیمی درمانی و رادیوتراپی دارد. در مکزیک فراوانی جهش ها در بیماران با سرطان ریه در حدود 35 تا 40 درصد می باشد که منجر به پاسخ بهتر به درمان های شخصی می گردد. به گفته دکتر Rodriguez، با استفاده از این روش درمان، بهبود 80 درصدی در مراحل متاستازی و سه برابر افزایش طول عمر بیماران مشاهده شد. 
در مراحل بعدی دانشمندان بیان مولکول های سطحی سلول توموری و سلول های فرار کننده از سیستم ایمنی را جهت بلوکه کردن مورد بررسی قرار دادند. در آینده امکان آنالیز ژنوم تومورها در مقیاس زیاد بوجود خواهد آمد تا در نهایت نوع درمان شخصی بیماران به راحتی تعیین گردد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه