تاریخ انتشار: شنبه 24 اسفند 1392
استفاده از سلول های بنیادی برای ساخت و ترمیم استخوان های صورت در ایران

  استفاده از سلول های بنیادی برای ساخت و ترمیم استخوان های صورت در ایران

نایب رییس انجمن جراحان دهان، فک و صورت گفت: روش استفاده از سلول های بنیادی برای ترمیم بافت نرم مانند زخم های دهانی و یا ترمیم بافت سخت مانند استخوان فک در کشور ما مورد استفاده قرار می گیرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان دکتر علی حسنی اظهار داشت: استفاده از این روش در کشور ما همچون سایر کشورهای پیشرفته دنیا اکنون در مرحله تحقیقات بالینی قرار دارد.
 
وی با بیان اینکه کاربردی کردن این روش از سال ها پیش آغاز شده است، افزود: مرحله تحقیقات حیوانی این روش سال ها پیش طی شده و درحال حاضر تحقیقات بر روی نمونه انسانی درحال انجام است. 
 
حسنی در مورد نحوه استفاده از این روش توضیح داد: در این روش از مغز استخوان، بافت چربی و یا بافت های دیگر فرد نمونه سلول های بنیادی استخوان ساز گرفته و سپس این سلول ها در آزمایشگاه کشت داده می شود تا رشد کرده و تکثیر شود. 
 
این متخصص جراحی دهان، فک و صورت در مورد تازه ترین روش های جراحی صورت و ایمپلنت های دندانی اظهار داشت: در زمینه جراحی های فک و صورت مانند جراحی های اصلاح فرم فک ها با استفاده از پیشرفته ترین روش ها و تجهیزات می توانیم چندین جراحی را همزمان با هم انجام دهیم تا بیمار تنها یک بار وارد اتاق عمل شود.
 
حسنی افزود: در زمینه ایمپلنت های دندانی نیز زمان کاشت ایمپلنت کوتاه تر شده به این ترتیب تعداد جلسات جراحی نیز کم تر شده و دیگر لازم نیست چندین بار از داروهای بی حسی برای بیمار استفاده کرد.
 
به گزارش ایرنا وی ادامه داد: با استفاده از روش های نوین می توان در یک جلسه هم ایمپلنت را گذاشت و هم پیوند استخوان را انجام داد. 
 
عضو انجمن جراحان دهان، فک و صورت اظهار داشت: در زمینه آسیب هایی که در ناحیه فک و صورت ایجاد می شود، بسیاری از درمان ها را می توان به جای این که از بیرون برش زد از داخل دهان انجام داد. 
 
حسنی افزود: به عنوان نمونه می توان شکستگی های مفصل فک و شکستگی های کف چشم را می توان ازطریق آندوسکوپی انجام داد. 
 
وی ادامه داد: همچنین می توان با استفاده از انتقال چربی از یک ناحیه بدن دفورمیتی های صورت را ترمیم کرد. 
 
حسنی تاکید کرد: استفاده از روش های نوین به موارد خاص که بیمار توانایی جسمی لازم را دارد و مواد و تجهیزات لازم وجود دارد، محدود می شود. 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه