تاریخ انتشار: چهارشنبه 19 بهمن 1390
موفقیت استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماران مبتلا به سندرم تشعشع حاد در مدل موشی

  موفقیت استفاده از سلول های بنیادی در درمان بیماران مبتلا به سندرم تشعشع حاد در مدل موشی

محققان کمپانی Pluristem برای اولین بار به طور تحقیقاتی از سلول های بنیادی جفت  که اصطلاحا PLX نام دارد٬ برای درمان بیماران در معرض تشعشع حاد، در مدل موشی استفاده کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از Globess؛ Pluristem گزارش موفقیت  مطالعه بالینی خودرا با به کارگیری سلول های PLX در این زمینه  ارائه کرده است. این مطالعه توسط پروفسور Raphael  Gorodetsky Sharett   درموسسه انکولوژی  ومرکز پزشکی Hadassah در اورشلیم انجام شده است. حیواناتی که دچار سندرم تشعشع حاد بودند 24 ساعت بعد ازدوز کشنده پرتودهی با سلول های بنیادی جفت PLX تحت مداوا قرار گرفتند.دراین مطالعه مشخص شد که  میزان بقای موش های درمان شده با این نوع سلول ها  از نظر آماری تقریبا به طور معنی داری 3- 4  برابر میزان بقای حیوانات درمان نشده (گروه کنترل) بود، و سلولهای مغز استخوان به طور قابل توجهی بهبود یافته بودند.
رئیس Pluristem و مدیر عامل Zami Aberman گفت: "به دنبال اعلام این خبر با توجه به مطالعات اولیه ما در زمینه پرتو درمانی، گروه های زیادی خواهان همکاری با ما شدند، ما معتقدیم که سلولهای PLX از پتانسیل زیادی در جهت  درمان قربانیان اشعه دیده  وکاهش میزان اثرات سو ترکیبات رادیواکتیو  برخوردار است."
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه