تاریخ انتشار: یکشنبه 25 اسفند 1392
درمان ضایعات استخوانی با نانوذرات شیشه ضدباکتریایی ساخت محققان کشور

  درمان ضایعات استخوانی با نانوذرات شیشه ضدباکتریایی ساخت محققان کشور

نانوذرات شیشه ضدباکتریایی به منظور درمان ضایعات بافت استخوانی در پژوهشگاه مواد و انرژی تولید شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایسنا، دکتر نادر نظافتی، مجری طرح تولید این محصول در این مورد اظهار کرد: این نانو ذرات به عنوان پرکننده و تقویت کننده برای درمان ضایعات استخوانی و همچنین به عنوان پوشش بر روی ایمپلنت‌های فلزی به منظور اتصال با بافت استخوان و درمان عفونت‌های ناشی از کاشت ایمپلنت به کار می‌روند.
 
وی با اشاره به این‌که در شرایط ایده‌آل یک کاشتنی باید توانایی بازسازی بافت استخوانی و درمان عفونت را داشته باشد، افزود: ویژگی منحصر بفرد این نوع شیشه نانوساختار زیست فعال این است که پس از قرارگیری در بدن، علاوه بر تبدیل شدن به فاز مینرالی استخوان طبیعی بدن (آپاتیت)، از ایجاد هرگونه عفونت جلوگیری می‌کند.
 
نظافتی تصریح کرد: ساخت و مشخصه‌یابی پوشش از جنس شیشه زیست فعال ضد باکتریایی انجام پذیرفته است که در این نوع روش پوشش‌دهی برخلاف روش‌های امروزی مورد استفاده از جمله روش پلاسما اسپری و پرس ایزو استاتیک گرم نیازی به استفاده از دمای بالا نیست.
 
وی ادامه داد: نکته دیگری که این پوشش را از سایر پوشش‌های مرسوم بر روی ایمپلنت فلزی متمایز می‌کند، خاصیت ضد میکروبی آن است که به واسطه دارا بودن عنصر نقره توانسته است سه نوع باکتری متداول را که در مراکز درمانی و نیز پس از کاشت ایمپلنت مشاهده می‌شود، از بین ببرد.
 
نظافتی خاطرنشان کرد: به کمک روش پوشش‌دهی غوطه‌وری در محلول سل، امکان پوشش دادن سطوح غیرتخت و پیچیده فراهم است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
چهارشنبه, 28 اسفند,1392

لیلا عرب

شرمین عزیز <br />با سلام <br />فعلا PRP در آرتروز زانو بسیار به کار رفته شده و نتایج خوبی نیز به دنبال داشته است اما در آرتروز لگن اطلاعی در دست نیست برای مشاوره در این خصوص می توانید به پژوهشگاه رویان کیلنیک اورتوپدی مراجعه کنید.تلفن: 22339951 تا 53

چهارشنبه, 28 اسفند,1392

شرمین

آیا با استفاده از prp امکانش هست مفصل ساییده شده لگن در 32 سالگی ترمیم بشه؟ <br />

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه