تاریخ انتشار: پنجشنبه 07 فروردین 1393
سلول درمانی بنیادی سیستمیک رشد مزوتلیومای بدخیم را کاهش می دهد

  سلول درمانی بنیادی سیستمیک رشد مزوتلیومای بدخیم را کاهش می دهد

انتقال سیستمیک سلول های بنیادی که یک پروتئین القا کننده آپوپتوز را بیان می کنند، می تواند به طور موفقیت آمیز با سلول های مزوتلیومای صفاقی بدخیم تلفیق شود و متعاقبا مرگ آن ها را القا کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازnews-medical، اگرچه تست های معتبر بیشتری لازم است اما این مطالعه می تواند موجب استفاده از سلول های بنیادی برای درمان و کاهش تومور در این سرطان ریوی نادر اما غیر قابل علاج شود.

در این مطالعه از سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان استفاده شده است که کاندید بسیار مناسبی به عنوان وکتور و برای درمان های ضد سرطانی هستند.

مطالعات آزمایشگاهی نشان داده است که این سلول های بنیادی مزانشیمی به سمت سلول های توموری مهاجرت می کنند و در شرایط in vivo آن ها به درون انواع سلول های سرطانی مختلف الحاق می شوند. این سلول ها را هم به صورت درون سیاهرگی و هم به صورت درون صفاقی می توان منتقل کرد.

در این مطالعه برای اولین بار نشان داده شده است که سلول های بنیادی مزانشیمی بیان پروتئین القا کننده آپوپتوزTRAIL را در سلول های مزوتلیومای صفاقی بدخیم القا می کنند. این پروتئین تراغشایی می تواند به عنوان یک مولکول ضد سرطانی عمل کند.

این محققین از روش های مختلفی برای ارزیابی بقای سلول های مزوتلیومای صفاقی بدخیم بعد از بیان TRAIL استفاده کردند و مشاهده کردند که سلول های بنیادی مزانشیمی بیان کننده TRAIL می توانند هم در شرایط آزمایشگاهی و هم استفاده از مدل های حیوانی منجر به مرگ سلول های بدخیم شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه