تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 فروردین 1393
روشی نوین در پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان جهت درمان آسیب های ایسکمیک مغز

  روشی نوین در پیوند سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان جهت درمان آسیب های ایسکمیک مغز

محققین نشان دادند که نور قرمز موجب به راه اندازی مهاجرت سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان به سمت نورون های آسیب دیده دراختلالات ایسکمیک مغزی می گردد. این عامل می تواند در درمان آسیب های ایسکمیک مغزی مفید باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، مطالعات گذشته پیشنهاد کردند که نسبت تمایز عصبی سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان در in vitro، 78-92 درصد می باشد، اما بازده پیوند in vivo ، بقا و نسبت تمایز بسیار پائین می باشد. میزان پائین پیوند، بقا، تشکیل کلنی و کارایی تمایز سلول های بنیادی مزانشیمی اثرات درمانی آنها را محدود می سازد.
نور قرمز یا اشعه نزدیک مادون قرمز از 600 تا 1000nm مهاجرت سلولی را به راه انداخته و از آپوپتوز جلوگیری می کند. بنابراین دکتر Wu و همکارانش این فرضیه را مطرح کردند که ترکیب نور قرمز با پیوند سلول بنیادی مزانشیمی مغز استخوان می تواند برای آسیب های ایسکمیک هیپوکسیک مغز مفید باشد. آنها دریافتند که پس از 40 ساعت پرتو افکنی تحت نور قرمز 600nm تعداد سلول های بنیادی مزانشیمی نشاندار شده با فلورسنت سبزی که به سمت نورون های اولیه آسیب دیده مهاجرت می کنند، افزایش می یابد.
موش های تازه بدنیا آمده با آسیب های ایسکمیک مغز تحت تزریق داخل صفاقی  سلول بنیادی مزانشیمی مغز استخوان و سپس تحت تابش نور قرمز به مدت 7 روز پیاپی قرار گرفتند. نتایج نشان داد که پس از پیوند این سلول ها و عکس برداری، نسبت پاسخ اجتناب از آسیب ایسکمیک هیپوکسیک مغز به طور معنی داری افزایش یافت. این مطالعه نشان داد که نور قرمز 600nm مهاجرت سلول های بنیادی مزانشیمی مغز استخوان را به راه می اندازد و موجب افزایش کاربرد پیوند سلولی در درمان آسیب ایسکمیک هیپوکسیک مغزی می گردد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه