تاریخ انتشار: دوشنبه 01 اردیبهشت 1393
دستورالعمل تشکیل و نظارت کمیته‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی ابلاغ شد
از سوی معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت

  دستورالعمل تشکیل و نظارت کمیته‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی ابلاغ شد

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دستورالعمل تشکیل و نظارت کمیته‌های اخلاق در پزشکی و دستورالعمل تشکیل، سطح‌بندی و شرح وظایف کمیته‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از فارس، معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت دستورالعمل تشکیل و نظارت کمیته‌های اخلاق در پزشکی و دستورالعمل تشکیل، سطح‌بندی و شرح وظایف کمیته‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی را به دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور ابلاغ کرد. این دستورالعمل به شرح زیر است:
 
با توجه به توسعه کمّی و کیفی پژوهش‌های علوم پزشکی در جمهوری اسلامی ایران، ارتقاء هر چه بیشتر استانداردهای اخلاقی و رعایت حقوق آزمودنی‌ها و همچنین پیشگیری از سوء رفتار پژوهشی اهمیت بسزایی دارد و منجر به جلب اعتماد مردم، مسئولین کشور و همچنین جامعه بین‌المللی به تولیدات علمی کشور خواهد شد.
 
براساس ماده 5 قانون تشکیل وزارت بهداشت مصوبه مجلس محترم شورای اسلامی (9 مهر 64)، نظارت بر پژوهش‌های علوم پزشکی از وظایف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی می‌باشد.
 
در این راستا دستورالعمل مربوط به تشکیل، سطح‌بندی و شرح وظایف کمیته‌های اخلاق در پژوهش‌های زیست پزشکی در سه سطح ملی، دانشگاهی و سازمانی که بازنگری شده و به توضیح وزیر محترم بهداشت درمان و آموزش پزشکی رسیده است جهت اجرا، ابلاغ می‌گردد.
 
انتظار می‌رود دانشگاه‌ها و موسسات علمی و پژوهشی کشور با برنامه‌ریزی مناسب نسبت به اجرای این دستورالعمل و بازنگری ساختار کمیته‌های اخلاق در پژوهش و همچنین پیاده‌سازی کدها و راهنماهای اخلاق در پژوهش اقدامات لازم را مبذول دارند.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه