تاریخ انتشار: چهارشنبه 03 اردیبهشت 1393
کشف عملکرد جدید پروتئین مرتبط با بیماری آلزایمر

  کشف عملکرد جدید پروتئین مرتبط با بیماری آلزایمر

یک تیم تحقیقاتی در موسسه علوم اعصاب عملکرد جدید پروتئین Amyloid Precursor Protein یا APP را که یکی از عوامل اصلی پاتوژنیک آلزایمر می باشد، کشف کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این یافته ها می تواند به فهم چگونگی عملکرد این پروتئین در مغز بیماران آلزایمری کمک مؤثری کند و راه را برای ایجاد درمان های نوین جهت بهبود عملکرد مغز در بیماران دارای جنون هموار سازد.
آلزایمر یکی از رایج ترین اشکال جنون می باشد که دلیل اصلی آن هنوز ناشناخته باقی مانده است. یکی از دلایل پاتولوژیکی آن تجمع تولیدات APP در مغز در زمانی که پروتئین به صورت ناقص پردازش می شود، می باشد. فهم بهتر عملکرد APP می تواند به محققین در درک بهتر این بیماری و شناسایی بیومارکرها و هدف های درمانی این بیماری کمک شایانی کند.
APP می تواند بلوغ و رشد سلول های مغزی تازه بوجود آمده را کنترل کند. APP این عمل را توسط تنظیم هدفی به نام microRNA-574-5p انجام می دهد. این مطالعه نشان داد که microRNA-574-5p به صورت نرمال تولید نورون ها را در مغز به راه می اندازد. در عوض APP  مانع بروز این مسیر می گردد تا از زمان تولد نورون های جدید  از عملکرد نرمال مغز حمایت کند. به بیان دیگر APP رشد و بلوغ سلول های مغزی را کنترل می کند.
بر اساس این یافته ها microRNA-574-5p می تواند یک هدف درمانی جدید مفید برعلیه بیماری آلزایمر باشد. در تحقیقات بعدی نیاز است تا چگونگی تنظیم microRNA-574-5p توسط APP شناسایی گردد. امید است microRNA ای به عنوان یک بیومارکربرای هدفگیری این بیماری ایجاد گردد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه