تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 اردیبهشت 1393
ششمین کنگره سالیانه سرطان کولورکتال برگزار شد

  ششمین کنگره سالیانه سرطان کولورکتال برگزار شد

دومین روز از ششمین کنگره سالیانه سرطان کولورکتال، با مشارکت گروهای کولورکتال، خون وسرطان بالغین، پرتو درمانی، تصویر برداری، آسیب شناسی، گوارش و انجمن کولورکتال ایران در بیمارستان امام خمینی برگزار شد.
امتیاز: Article Rating

دکتر ناصر ابراهیمی دریانی، دبیر علمی این کنگره گفت: در کنگره امسال تلاش نموده ایم تا موضوعات چالش برانگیز در حوزه تشخیص، درمان و پیگیری بیماران و روش های ارجح غربالگری را مطرح نمائیم.
در ادامه دکتر نجمه آل طه، دبیر اجرایی کنگره کولورکتال در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری بنیان با اشاره به جلسه ای که هر هفته در مورد بیماران سرطان کولورکتال توسط  یک تیم گروهی پزشکی برگزار می شود، گفت: در این جلسات که راجع به بیماران و مسائل تشخیصی، درمانی است، مشکلات بیماران بررسی و طرح درمانی آن ها تعیین می شود.
وی افزود: همچنین سالیانه کنگره ای در این زمینه برگزار می شود که هر سال یک گروه مسئول برگزاری آن است. امسال گروه گوارش مسئولیت برگزاری این کنگره را داشت.این کنگره در سال های قبل توسط گروه های مختلف جراحی، هماتولوژی، آنکولوژی، رادیولوژی و... برگزار شد.
دکتر آل طه در مورد هدف از برگزاری این کنگره گفت: هدف ما رساندن این پیام است به جامعه پزشکی است که درمان بیماران مبتلا به سرطان کولورکتال بدون همفکری و همکاری تیمی همه گروه ها ممکن پذیر نیست. برای درمان این بیماران به همکاری همه گروه ها نیاز است تا ضمن درمان مناسب بیماران، از هزینه های تحمیلی به جامعه بهداشتی کاسته شود.
لازم به ذکر است، تعیین پروتکل های تشخیصی، درمانی و پیگیری ( با در نظر گرفتن شرایط جامعه) و طرح های غربالگری سرطان کولورکتال با همکاری مراکز علمی_ تحققیقاتی دانشگاهی و اساتید مجرب
2.ایجاد بانک اطلاعاتی بیماران سرطان کولورکتال
3.تلاش جهت فراهم نمودن زمینه و امکانات لازم برای آموزش متخصصین رشته های مختلف در رابطه با سرطان کولورکتال ( از طریق برگزاری کنگره، سمینار و کارگاه های آموزشی)
از چشم انداز های آتی این کنگره است.
 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه