تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 بهمن 1390
ساخت استخوان با کمک غضروف

  ساخت استخوان با کمک غضروف

محققان ارتوپدی با همکاری دانشگاه کالیفرنیا، سان فرانسیسکو (UCSF)، راه جدیدی را برای بازسازی استخوان پیدا کرده اند که بسیار امیدوارکننده است. پیوند غضروف باعث القاء استخوان می شود درواقع با استخوان میزبان ادغام شده  و آن را رگزایی می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ پیوند غضروف از روش های کنونی مورد استفاده برای پیوند استخوان - پیوند اتواستخوان (استخوان خود فرد) و یا پیوند آلو (استخوان کمک کننده)- بسیار متفاوت است. به دلایل مختلف، این دو تکنیک پیوند می تواند منجر به ضعف در یکپارچه سازی پیوند و استئونکروزشوند.
دکتر Ralph S. Marcucio گفت: " با میلیونها روش پیوند استخوان که هر ساله درایالات متحده انجام می شود، توسعه فن آوری های پیشرفته به طور مستقیم می تواند به بهبود مراقبت از بیمار و نتایج بالینی کمک کند".
این غضروف به طور طبیعی از نظر زیستی فعال است. بنابراین سبب القاء رگزایی و تشکیل استخوان می شود. "هنگامی که مردم از پیوند استخوان استفاده می کنند ، آن اغلب یک استخوان مرده است که نیاز به افزودن چیزی به آن دارد."
از طریق یک فرآیند به نام استخوانی شدن درون غضروفی، پیوند غضروف ،تولید بافت جدید ی می کند که بسیار شبیه به استخوان خود فرد است. محققان دریافتند پیوند غضروف بطور یکپارچه صورت گرفته و موجب رگزایی می شود.
دکتر Marcucio گفت: "ما فقط ازیک غضروف بسیار مشابه که می تواند تشکیل استخوان را القاء کرده وآنرا در استخوان آسیب دیده  قرار دهد استفاده کردیم.
او افزود: "یک پیوند غضروف می تواند روش جایگزین امیدبخشی برای تحریک بازسازی استخوان  ارائه می دهد،". "کار ما در آینده تمرکز بر توسعه فن آوری مناسب برای ترمیم استخوان از طریق داخلغضروفی و در سطح بالینی می باشد."
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه