تاریخ انتشار: دوشنبه 08 اردیبهشت 1393
مرکز تحقیقات عوامل خطرزای سرطان در کرمان ایجاد می‌شود

  مرکز تحقیقات عوامل خطرزای سرطان در کرمان ایجاد می‌شود

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان از راه‌اندازی مرکز تحقیقات عوامل خطرزای سرطان در کرمان خبر داد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر عباس پرداختی در حاشیه سمینار یک روزه مروری بر سرطان و ایمونولوژی تومور با اعلام این خبر گفت: در حال حاضر اعضای شورای پژوهشی این مرکز مشخص شده‌اند و امیدواریم طی یک ماه آینده این مرکز راه اندازی شود.
 
وی ادامه داد: این مرکز با همکاری موسسه افضل، یاس و دانشگاه علوم پزشکی کرمان و سرمایه گذاری بخش دولتی و خصوصی راه‌اندازی می‌شود.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان تصریح کرد: با توجه به روند رو به رشد بروز سرطان‌ها در ایران و استان کرمان، به نظر می‌رسد ایجاد مرکز تحقیقاتی در رابطه با این بیماری کار بزرگ و ضروری است.
 
پرداختی ادامه داد: در راستای سالم سازی جامعه، نیاز است، مدیریت جامعی در رابطه با این موضوع انجام شود که خوشبختانه در راستای راه‌اندازی این مرکز تحقیقاتی بخش خصوصی، وزارت بهداشت و استانداری کرمان قول همکاری داده‌اند.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان به توانمندی‌های تحقیقاتی و پژوهشی دانشگاه علوم پزشکی کرمان اشاره کرد و گفت: دانشگاه در این راستا برای درمان ریزش مو (ریزش موی هورمونی) در زنان و مردان و درمان آکنه و سالک، فراوده‌های دارویی تولید کرده است.
 
وی افزود: همچنین مرکز نوروفارماکولوژی با دو موسسه تحقیقاتی در ریکن ژاپن و موناش استرالیا وارد همکاری پژوهشی شده‌ و تفاهم‌نامه‌هایی در این زمینه منعقد شده است.
 
معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی کرمان در رابطه با این سمینار یک روزه نیز گفت: در این سمینار نقش سیستم ایمنی در بروز سرطان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
 
پرداختی افزود: در این سمینار یک روزه بازآموزی بین‌المللی، متخصصان و رزیدنتهای رشته‌های بالینی و علوم پایه حضور دارند و هدف این است در زمینه سرطان‌ها از جمله سرطان‌های پوست، ریه، معده و روده صاحبنظران در این رابطه‌ها تبادل نظر داشته باشند.
 
وی اظهار کرد: حدود 100 نفر در این مراسم شرکت دارند و برگزاری این کارگاه در راستای جذب اعتبار در زمینه بین‌المللی و استفاده از آن برای ارتقای فعالیتهای پژوهشی دانشگاه است.
 
به گزارش ایسنا، سمینار یک روزه مروری بر سرطان و ایمونولوژی تومور با حضور صاحبنظران ملی و بین‌المللی در مرکز رشد و فناوری‌های سلامت دانشگاه علوم پزشکی کرمان برگزار شد.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه