تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 بهمن 1390
نتایج تحقیق در گورخرماهی کلید ی برای ترمیم بیماری های جدی چشم

  نتایج تحقیق در گورخرماهی کلید ی برای ترمیم بیماری های جدی چشم

محققان دانشگاه میشیگان مکانیسم هایی را مورد بررسی قرار دادند که قادر به ترمیم شبکیه آسیب دیده گورخرماهی پس ازآسیب هستند این استراتژی های جدید یک روز درانسان نیز قابل انجام است و به پزشکان در کاهش سرعت و یا تغییر شرایط بیماریهایی مانند انحطاط ماکولا و گلوکوم کمک خواهد کرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily؛ با تکیه بر مطالعات قبلی، دانیل گلدمن و همکارانش کشف کردند که فاکتور رشد اپیدرمی متصل به هپارین (HB-EGF) نقش مهمی در بازسازی شبکیه دارد. این یافته ها به تازگی درمجله Developmental Cell منتشر شده است.
گلدمن می گوید: "ما دریافتیم که این عامل برای فعال کردن کل فرآیند کافی است ".
وقتی شبکیه گور خرماهی آسیب می بیند ، HB-EGF منتشر شده و سبب یک سری تغییرات می شود که باعث تبدیل سلول های خاصی در شبکیه چشم تحت عنوان گلیامولر به سلولهای بنیادی شده که آنها می توانند سلول های جدیدی تولید وآسیب را ترمیم کنند. محققان دریافتند که HB-EGF سبب تحریک تبدیل گلیا مولربه سلول های بنیادی حتی در ماهی های بدون آسیب چشمی نیزمی شود.
گلدمن می گوید: گام بعدی بررسی این خواهد بود که آیا این فاکتورو مسیرهای مربوط به آن ، تمایز زدایی سلول های گلیا مولر و تشکیل سلول های بنیادی را درپستانداران نیز تحریک می کند .
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه