تاریخ انتشار: پنجشنبه 27 بهمن 1390
روشی جدید برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی

  روشی جدید برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی

تحقیقات جدیدی به منظورهدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی که تصور می شود مسئول مقاومت به درمان وعود بیماری است صورت گرفته است. این مطالعه، که درمجله Cancer Cell منتشر شده است، بینش جدیدی را نسبت به مکانیسم های مرتبط با بقای سلول های بنیادی سرطانی خون و شناسایی هدف های درمانی بالقوه فراهم می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday؛ لوسمی میلوئیدی مزمن (CML) ، سرطان سلول های سفید خون است که در حال حاضر درمان آن با مهار کننده های تیروزین کیناز دراولویت قرار دارد. این داروها میزان بقا، را افزایش می دهد اما عود مجدد بیماری اغلب پس از توقف دارو درمانی دیده می شود. مهار کننده های تیروزین کیناز سلول های بنیادی سرطان خون را که منبع عود سرطان است از بین نمی برد. بیماران مبتلا به CML نیاز به درمان نامحدود با مهار کننده تیروزین کیناز دارند، که خود خطر قابل توجهی از مسمومیت، عدم تطابق، مقاومت در برابر دارو، عود، و هزینه های مرتبط با آن را به دنبال دارد."
استراتژی هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی خون، برای رسیدن به درمان لازم است. در مطالعه قبلی نشان داده شد که آنزیم sirtuin 1 (SIRT1) در حفاظت از سلول های بنیادی در برابر استرس و در لوسمی و همچنین انواع دیگری از سرطان ها نقش دارد. در مطالعه حاضر، آقای دکتر Bhatia و همکارانش نقش SIRT1 را در بقا و رشد سلول های بنیادی CML بررسی کردند . این محققان کشف کردند که SIRT1 در سلول های بنیادی CML  بیان شده و مهار انتخابی SIRT1 سبب کاهش بقا و رشد سلولهای بنیادی  CML می شود ومهمتر اینکه، مهار SIRT1 با فعال شدن سرکوب کننده تومور P53 همراه بود.
روی هم رفته، نتایج آنها مکانیزم خاصی که به  بقای سلول های بنیادی سرطانی خون کمک می کند را نشان داد . بنابراین مهار SIRT1 روش جالب برای هدف قرار دادن سلول های بنیادی سرطانی خون است که مقاومت به درمان های رایج را برطرف می کند.
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه