تاریخ انتشار: دوشنبه 15 اردیبهشت 1393
کاهش مرگ ناشی از بیماری های قلبی به کمک سلول درمانی

  کاهش مرگ ناشی از بیماری های قلبی به کمک سلول درمانی

بیماری های قلبی عامل اصلی مرگ در ایالاتت متحده است که سالانه جان یک میلیون نفر را در این کشور می گیرد. اما مطالعه ای که جدیدا صورت گرفته است نشان می دهد که استفاده از سلول درمانی می تواند بر علیه این بیماری موثر باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، محققن دانشگاه آکسفورد در مطالعه ای نشان داده اند که اگر به مدت یک سال برای بیماران قلبی از سلول های بنیادی استفاده کنند، می توانند تعداد مرگ ناشی از این شرایط و مراجعات مجدد به بیمارستان را کاهش دهند.

برای رسیدن به این مطلب، این محققین 23 مطالعه کنترل شده روی 1255 فرد مبتلا به بیماری قلبی را مورد آنالیز قرار دادند. این بیماران یا سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان را دریافت کرده بودند یا این تیمار روی آن ها صورت نگرفته بود.

سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان قبل از تزریق به درون قلب و ترمیم بافت آسیب دیده از خود بیمار گرفته شده و تکثیر یافته بود.

این محققین می گویند یکسال بعد از سلول درمانی، سلول درمانی به تنهایی برای بیماران سودمند نبود. با این وجود این محققین مشاهده کردند که  یکسال بعد از سلول درمانی، حدود3% بیمارانی که سلول های بنیادی را دریافت کرده بودند مردند. این درحالی بود که  این آمار برای افرادی که سلول دریافت نکرده بودند و یا از درمان استاندارد استفاده می کردند چیزی حدود 15% بود. علاوه براین، در این یکسال از هر صد نفر بیماری که سلول دریافت کرده بود دو نفر از آن ها مجددا به بیمارستان مراجعه کرده بودند. این درحالی است که این آمار برای گروه کنترل 9 نفر به ازای هر 100 نفر بود.

این نتایج نشان می دهد که سلول درمانی ممکن است برای افراد مبتلا به بیماری قلبی ایسکمیک مزمن و نارسایی قلبی سودمند باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه