تاریخ انتشار: پنجشنبه 18 اردیبهشت 1393
شناسایی مولکولی که سلول های جنینی تشکیل دهنده قلب را هدایت می کند

  شناسایی مولکولی که سلول های جنینی تشکیل دهنده قلب را هدایت می کند

محققین موفق به شناسایی دو مولکول مهم شده اند که در تشکیل قلب به وسیله سلول های پیش ساز قلبی در زمان و مکان صحیح نقش دارند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، قلب اولین اندام عملکردی در انسان ها است و تشکیل صحیح آن برای بقا و رشد جنین حیاتی است.

مطالعه ای که اخیرا صورت گرفته است نشان می دهد که سلول های شکل دهنده قلب موسوم به سلول های پیش ساز قلبی برای رفتن به مکان صحیح و شروع ایجاد قلب به طریقی هدایت می شوند.

این یافته ها امید های محققین را برای درک بهتر دلایل نواقص قلبی مادرزادی در مراحل اولیه بارداری افزایش داده است.

در این مطالعه محققین جنین های جوجه را مورد مطالعه قرار دادند و از رنگ فلورسنت استفاده کردند تا حرکت سلول های تشکیل دهنده قلبی به سمت یکدیگر را در زیر میکروسکوپ ردیابی کنند.

این محققین دو مولکول مهم را شناسایی کردند که با یکدیگر همکاری می کنند تا مهاجرت صحیح این سلول ها را کنترل کنند. آن ها بدین طریق به سیگنال ها پاسخ می دهند و در واقع این سیگنال ها هستند که سلول ها را مانند یک سیستم GPS در مسیرشان هدایت می کنند. زمانی که سلول ها به مکان صحیح وارد شدند شروع به تشکیل قلب می کنند.

این که چگونه سلول های پیش ساز قلبی به این سیگنال ها پاسخ می دهند و در مسیرشان به وسیله آن ها راهنمایی می شوند هنوز نامشخص است، اما این محققین در این مطالعه دو بازیگر کلیدی را شناسایی کرده اند که برای این فرایند بسیار مهم هستند.

این مطالعه به این دلیل مهم است که تشکل صحیح قلب در زمان ومکان صحیح برای بقا و رشد جنین بسیار حیاتی است.

پایان مطلب/ 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه