تاریخ انتشار: یکشنبه 21 اردیبهشت 1393
تبدیل سلول های بنیادی به بافت چشم می تواند موجب احیا بینایی شود

  تبدیل سلول های بنیادی به بافت چشم می تواند موجب احیا بینایی شود

در دو مطالعه جداگانه، محققین موفق شده اند که سلول های بنیادی غیر جنینی را به سلو لهای چشم تبدیل کنند که این سلول های نیز می توانند برای بازیابی بینایی مورد استفاده قرار گیرند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل  ازmedicalnewstoday، نتایج این تحقیق در این هفته(8May) در نشست سالانه انجمن تحقیقات در بینایی و چشم پزشکی در اورلاندو گزارش شده است.

در اولین روش محققین سلول های گرفته شده از جلوی چشم یک بیمار را به سلول های بنیادی تبدیل کردند و سپس این سلول ها به سلول های عصبی که در پشت چشم مشاهده می شوند، بازبرنامه ریزی شدند.

این مطالعه تحت عنوان " Derivation, Characterization and Retinal Neural Induction of Human Tenon's -Derived iPS Cells"  ارائه گردیده است.

در مطالعه دیگر، این محققین یک فاکتور رشد را وارد سلو لهای بنیادی کرده اند که موجب شده است این سلو لها به بافتی شبیه چشم در حال تکوین تبدیل شوند.

این مطالعه نیز تحت عنوان " The formation of primitive ocular structures and stratified neural retina from human pluripotent stem cells" ارائه گردیده است.

هر دو مطالعه نقش مهمی را در تولید منبعی قابل پیوند از سلول ها برای جایگزینی بافت آسیب دیده چشم و بازیابی بینایی در این افراد ایفا خواهند کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه