تاریخ انتشار: یکشنبه 21 اردیبهشت 1393
تولید فیلم های پلیمری آرایش شده با مولکول های زیستی برای تحقیقات سلولی

  تولید فیلم های پلیمری آرایش شده با مولکول های زیستی برای تحقیقات سلولی

ساخت بسترهای پلیمری با سطوح مدیفه شده با مولکول های زیستی مختلف می تواند رفتارهای پایه سلولی مانند چسبندگی، رشد، تکثیر و مهاجرت را دستخوش تغییرات کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، توانایی تولید سریع و ارزان قیمت فیلم های پلیمری با اشکال، ضخامت و ویژگی های سطحی متنوع، رشد سلولی و تست های سلولی را آسان تر و انعطاف پذیر تر کرده است. هدف نهایی این پروژه توانایی ساخت بستری برای رشد و دستکاری سلول ها است.

دکتر شیرین مجد در این زمینه می گوید: سلول ها روی یک سطح احتیاج به شناسایی مولکول های زیستی دارند که شبیه پروتئین های ماتریکس خارج سلولی باشند و بتوانند به این سطح بچسبند و رشد کنند. بنابراین این محققین امیدوارند با استفاده از این فیلم های پلیمری چسبندگی، رشد، تکثیر و مهاجرت سلولی را دستکاری کنند.

مجد و همکاران این فیلم های الگوسازی شده را با استفاده از پلیمر و روی بستری از طلا با استفاده از تکنیک الکترودپوزیشن و از طریق استامپ های هیدروژلی انجام دادند.

این محققین استامپ های هیدروژلی را از آگارزی ساختند که به درون قالب هایی ریخته شده بود. سپس این استامپ ها به درون یک مونومر فرو برده شدند و روی سطح و بستر از جنس طلا  قرار داده شدند. می توان بیومولکول های مورد نظر را با حل کردن  در مونومر درون فیلم های پلیمری قالب گیری کرد.

با توجه به تکنیک گفته شده این محققین قادر خواهند بود سطوح پلیمری را به هر نحوی که دوست داشته باشند و با مولکول های زیستی مختلف مدیفه کنند و بدین طریق رفتارهای سلولی را دستخوش تغییرات کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه