تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393
استفاده از نانوتزریق کننده ها برای تغییرات ژنتیکی سلول ها

  استفاده از نانوتزریق کننده ها برای تغییرات ژنتیکی سلول ها

توانایی انتقال یک ژن یا توالی DNA از یک جانور به ژنوم جانوری دیگر نقش حیاتی را در طیف وسیعی از تحقیقات پزشکی مانند سرطان، آلزایمر و دیابت ایفا می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، استفاده از روش های مرسوم  انتقال مواد ژنتیکی به نام میکروتزریق(microinjection) سیر نزولی جدی داشته است. این روش شامل استفاده از یک پی پت شیشه ای برای پمپ کردن محلول حاوی DNA به درون هسته یک سلول تخم است بنابراین مایع اضافی می تواند منجر به تورم و تخریب سلول شود و در نتیجه 25 تا40 درصد مرگ سلولی خواهیم داشت.

اما در این مطالعه محققین از یک نانوتزریق کننده  با سیستم میکروالکترومکانیکی(MEMs) استفاده کردند که  DNA را به درون زیگوت موش تزریق می کرد.

در واقع آن ها از نیروهای الکتریکی برای جذب و دفع  DNA استفاده کردند که اجازه می دهد تزریق به صورت سریع و کوچک اتفاق بیافتد.

این نانوتزریق کننده  با سیستم میکروالکترومکانیکی به طرز باورنکردنی کوچک هستند و هیچ مایع اضافی را به سلول تحمیل نمی کنند و در نتیجه استرس کمتری به سلول وارد می شود.

این توانایی تزریق DNA به درون سلول بدون این که مرگ سلولی اتفاق بیافتد موجب تزریقات کاراتری می شود و در نتیجه هزینه ایجاد جانوران ترانسژن(ترا ریخته) را نیز کاهش می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه