تاریخ انتشار: پنجشنبه 25 اردیبهشت 1393
کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان استخوان و غضروف

  کاربرد سلول‌های بنیادی در درمان استخوان و غضروف

رئیس بخش سلول‌های بنیادی بزرگسالان پژوهشگاه رویان گفت: مهم‌ترین دستاورد اخیر پژوهشکده رویان درمان بیماری‌های استخوان و غضروف به کمک سلول‌های بنیادی است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان محمدرضا باغبان اسلامی‌نژاد در حاشیه برگزاری نخستین کنفرانس سلول‌های بنیادی و طب نوین مرکز باروری و ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابل در سالن کنفرانس امام علی (ع) دانشگاه علوم پزشکی بابل اظهار داشت: این کنفرانس آموزشی فرصت مناسبی برای بیان کارکرد و آشنایی با سلول‌های بنیادی به دانشجویان، اساتید و محققان است تا در شهرستان بابل نیز شاهد پیشرفت این علم باشیم.
 
وی از ارتباط خوب پژوهشکده رویان با مرکز باروری و ناباروری فاطمه الزهرا (س) بابل خبر داد و افزود: افرادی که در مرکز فاطمه الزهرا (س) بابل در بخش سلول‌های بنیادی مشغول فعالیت هستند از محققان برجسته رویان بودند که امیدواریم با حضور آنها در بابل شاهد تحکیم این ارتباط پژوهشی باشیم.
 
این مسئول بیان داشت: کشور ما در بحث سلول‌های بنیادی در منطقه چه از جنبه تحقیقاتی و چه درمانی که پرکاربردترین بخش این حوزه است پیشرو بوده و در سطح جهانی نیز بعد از چند کشور پیشرفته هم‌پای آنها است.
 
به گزارش فارس باغبان اسلامی‌نژاد به مهم‌ترین دستاورد پژوهشکده رویان  در 10 سال اخیر اشاره کرد و گفت: مهم‌ترین نتیجه‌ای که طی تحقیق 10 ساله به دست آمد، کاربرد سلول‌های بنیادی برای درمان بیماری‌های استخوان و غضروف از جمله درمان آرتروز است.
 
رئیس بخش سلول‌های بنیادی بزرگسالان پژوهشگاه رویان از فعالیت بیش از 600 پزشک محقق در پژوهشکده رویان خبر داد و خاطرنشان کرد: برای استفاده از روش درمانی سلول‌های بنیادی نیاز به مراکز خاصی بوده که این مراکز نیازمند هزینه قابل توجه‌ای هستند تا در تمامی استان‌ها فعال شود لذا تقاضای ما از خیران حضور پررنگ‌تر در این عرصه است.
 
این مسئول بیان داشت: جامعه پزشکی امروزه برای درمان بیماری‌ها از روش دارو درمانی استفاده کرده که در آینده سلول درمانی جایگزین آن می‌شود اگرچه هنوز در ابتدا راه هستیم و تا رسیدن به ایده‌آل فاصله زیادی است.
 
باغبان اسلامی‌نژاد با اشاره به اینکه شناسایی سلول‌های بنیادی برای نخستین‌بار در بخش خون‌سازی و دومین‌بار در مغز استخوان بوده است، افزود: استفاده از سلول درمانی در مواجه با چالش‌های پزشکی و بیماری‌هایی که با علم پزشکی امروز قابل درمان نیستند به اهمیت سلول‌های بنیادی در علم پزشکی افزوده است.
 
وی اذعان داشت: در حوزه ارتوپدی، ضایعات استخوانی، دندان،فک و صورت چالش‌‎های درمانی وجود دارد که می‌توان به کمک سلول‌های بنیادی درمان شوند.
 
رئیس بخش سلول‌های بنیادی بزرگسالان پژوهشگاه رویان تصریح کرد: در پژوهشکده رویان در حوزه درمان استخوان و غضروف به کمک سلول‌های بنیادی موفق به افزایش طول استخوان و طول قد سگ به میزان شش سانتی‌متر از سلول‌های خود سگ شدیم.
 
وی همچنین درمان دو بیمار فک و صورت و هفت بیمار آرتروزی را از افتخارات پژوهشکده رویان در بخش درمان سلول‌های بنیادی ذکر کرد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه