تاریخ انتشار: شنبه 27 اردیبهشت 1393
تغییر یادگیری انسانی با تحریک الکتریکی نورون های دوپامینی

  تغییر یادگیری انسانی با تحریک الکتریکی نورون های دوپامینی

با توجه به تحققیق صورت گرفته به وسیله دانشمندان دانشگاه پنسیلوانیا، تحریک جمعیت خاصی از نورون های مغزی می تواند فرایند یادگیری را تغییر دهد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، این محققین برای اولین بار نشان داده اند که تحریک نورون های دوپامینی قرار گرفته در منطقه جسم سیاه مغز می تواند یادگیری انسانی را تغییر دهد. این محققین می گویند این محرک ها ممکن است یادگیری را با ترغیب افراد به تکرار فعالیت های فیزیکی منجر به پاداش تغییر دهند.

تحریک جسم سیاه زمانی که افراد پاداشی را دریافت می کنند منجر به تکرار این عمل به وسیله آن ها می شود، این رخداد پیشنهاد می کند که این منطقه از مغز نقش مهمی را در فرایند یادگیری که بر مبنای تکرار یک عمل باشد ایفا می کند.

در این مطالعه از 11 شرکت کننده استفاده شد که متحمل یک تحریک عمیق مغزی به منظور درمان بیماری پارکینسون شده بودند. طی فاز آگاهی این روش، آ نها به بازی کامپیوتری مشغول شدند که درآن برای موضوعات دوگانه جوایز متفاوتی داده می شد.

زمانی که جسم سیاه در این بیماران تحریک می شد، شرکت کنندگان تمایل داشتند که دکمه ای را فشار دهند که مشمول جایزه بیشتر بود. این درحالی بود که برای بیمارانی که محرک را دریافت نمی کردند این اتفاق نمی افتاد.

مطالعات قبلی در مدل های جانوری نشان داده بود که این نورون های دوپامینرژیک در جسم سیاه نقش مهمی را در یادگیری پاداشی ایفا می کنند. اما این اولین مطالعه ای است که نشان می دهد در انسان تحریک الکتریکی نزدیک این نورون ها فرایند یادگیری را تغییر می دهد.

این نتایج می تواند کاربردهای بالینی بسیاری در شرایطی مانند بازتوانی بیمارانی با نقایص نورولوژیک داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه