تاریخ انتشار: جمعه 26 اردیبهشت 1393

  اولین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان برگزار شد

اولین کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان، که از تاریخ 25 اردیبهشت ماه آغازه شده و تا 27 اردیبهشت ماه ادامه دارد، همزمان با اولین سالگرد درگذشت پروفسور پروانه وثوق، توسط بیمارستان محک و با همکاری انجمن خون و سرطان آلمان (GPOH)، در بیمارستان محک برگزار شد.
امتیاز: Article Rating

دکتر مردآویژ آل بویه، عضو هیات امناء و رئیس کنگره بین المللی آنکولوژی کودکان در گفت و گو با خبرنگار سایت خبری " بنیان "  با تاکید بر اینکه این کنگره یک کنگره بین المللی است گفت: این کنگره برای بزرگداشت و به یاد پروفسور وثوق، از موسسان رشته فوق تخصصی خون و سرطان کودکان در ایران، برگزار شد. این کنگره اولین کنگره است و امیدوارهستیم قادر باشیم هر دو سال یک بار چنین کنگره ای را برگزار کرده تا با پیشرفت هایی که در زمینه آنکولوژی کودکان در سطح بین المللی انجام می شود آشنائی بیشتری پیدا کنیم.
وی افزود: افرادی که به این کنگره دعوت شده اند، افرادی هستند که در زمینه کاری خود در سطح عالی قرار دارند و به دلیل آشنائی پیشین که با خانم دکتر وثوق داشتند با اشتیاق زیادی از دعوت ما استقبال کردند، آن را پذیرفتند و در این کنگره حضور یافتند. این کنگره با حضور اساتید خارجی بسیار پربار شده است و مطالب جدیدی در آن ارائه می شود.
در ادامه مهندس آراسب احمدیان، مدیر عامل بیمارستان محک، این کنگره را یک رویداد علمی چند وجهی دانست و افزود: برگزاری یک کنگره بین المللی با بالاترین سطح علمی در بیمارستانی فوق تخصصی که از درون یک موسسه خیریه مردم نهاد برخاسته و اداره می شود اتفاق بزرگ و منحصر به فردی در حوزه بهداشت و درمان است.
دکتر مریم تشویقی، فوق تخصص خون و آنکولوژی و دبیر اجرائی کنگره بین المللی کودکان محورهای علمی این کنگره را سرطان خون، پیوند سلول های بنیادی خون در سرطان های هماتوپوئتیک کودکان، طب درد و تسکینی در سرطان های کودکان نام برد و گفت: در این کنگره 36 مقاله توسط سخنرانان از ایران و کشورهای مهمان ارائه و 17 مقاله به صورت پوستر در روز دوم و سوم کنگره ارئه می گردد.
وی در پایان بیان کرد: 11 سخنران از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، آمریکا و استرلیا در این کنگره حضور دارند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه