تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 خرداد 1393
استفاده از قرص های خواب حوادث قلبی عروقی را در بیماران با نارسایی قلبی افزایش می دهد

  استفاده از قرص های خواب حوادث قلبی عروقی را در بیماران با نارسایی قلبی افزایش می دهد

محققین ژاپنی نشان داده اند که قرص های خواب خطر حوادث قلبی عروقی را در بیماران با نارسایی قلبی تا 8 برابر افزایش می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، مشکلات خواب یکی از عوارض جانبی متداول در نارسایی قلبی است و تجویز قرص خواب برای این بیماران بعد از ترخیص از بیمارستان امری معمولی است.

عملکرد قلبی بیمارانی با نارسایی قلبی ممکن است با بستری های مکرر بدتر هم بشود. بنابراین این محققین در صدد برآمدند که رابطه بین داروهای تجویز شده در زمان ترخیص، بستری شدن مجدد و حوادث قلبی عروقی را در این بیماران بررسی کنند.

این محققین ثبت های پزشکی مربوط به 111 بیمار با نارسایی قلبی را بررسی کردند. آن هااطلاعات مختلف جمع آوری شده مانند شرایط پزشکی، داروهای تجویز شده طی بستری شدن و بعد از آن، نتایج تست های آزمایشگاهی ، الکتروکاردیوگرام و ... را مورد آنالیز قرار دادند.

شرکت کنندگان در این مطالعه تا 180 روز بعد از ترخیص زیرنظر بودند. نقطه پایان مطالعه بستری شدن مجدد به دلیل نارسایی قلبی و یا مرگ به دلیل بیماری قلبی عروقی بود.

آنالیزها نشان داد که  در بیماران با نارسایی قلبی و کسر خروجی حفظ شده که برایشان قرص خواب تجویز کرده بودند، خطر بستری شدن مجدد هشت برابر بیشتر از افرادی بود که قرص خواب برای شان تجویز نشده بود.

این محققین توصیه می کنند که این بیماران باید هرچه زودتر مصرف این قرص ها را متوقف سازند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه