تاریخ انتشار: شنبه 03 خرداد 1393
سلول های بنیادی منبعی برای تولید گوشت درآینده

  سلول های بنیادی منبعی برای تولید گوشت درآینده

پیشرفت های علمی این رویا را ممکن ساخته است که در آینده ای نزدیک اندام های از دست رفته را از سلول های بنیادی تولید کنند و یا منبعی بالقوه از نظر اخلاقی و زیستی برای تولید گوشت داشته باشیم. محققین بر این باورند که بزودی هر شهر و یا روستایی کارخانه گوشت کشت شده و با مقیاس کوچک خاص خودش را خواهد داشت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily ، محققین می گویند: ما باور داریم که گوشت های کشت شده بخشی از آینده هستند و بخش دیگر آینده را محصولات گیاهی، نگهداری حیوانات کمتر در شرایط بهتر، شاید خوردن حشرات و... تشکیل خواهد داد.  بی شک این بحث بخشی از آینده ای است که به دنبال راهی برای انتقال پروتئین می گردد. این مطلب در مورد آگاهی دادن و بحث در مورد تولید و مصرف گوشت بسیار مهم است.

این محققین به این مطلب اشاره دارند که افزایش تقاضا برای گوشت در سرتاسر جهان به دلیل افزایش آلودگی های محیطی و مصرف انرژی غیر قابل تحمل است و از طرف دیگر آسیب به حیوانات و درد و رنجی هم که این جانوران متحمل می شوند نباید از یاد برد.

دکتر وان درویل می گوید: اولین بار در سال 2004 در مورد گوشت های کشت شده شنیده است، زمانی که در موزه فرانسه استیک های قورباغه سرو می شده و قورباغه دهنده سلول نیز زنده بوده است.

از طرف دیگر Tramper نیزبیش از 30 سال است که به مطالعه کشت سلول های جانوری(اغلب حشرات) در آزمایشگاه پرداخته است . در سال2007  وی در مقاله ای اذعان داشت که سلول های حشرات می توانند منبع غذایی مفیدی باشند.

پیش از این تولید گوشت از سلول های بنیادی ممکن شده بود. در سال 2013 پروفسور مارک پست از دانشگاه ماستریخت هلند، اولین همبرگر آزمایشگاهی را تولید کرده بود.

در این مطالعه جدید، وان درویل و ترامپر،  فرایند تولید گوشتی را ارائه کرده اند که با یک ویال سلول گرفته شده از بانک سلول شروع می شود و با یک کیک فشرده از گوشتت چرخ کرده خاتمه می یابد.

اما قطعا چالش های زیادی برای حفظ مداوم این رده های سلولی و تولید گوشت کشت شده ارزان قیمت درمقایسه با را ه های معمول تولید گوشت وجود خواهد داشت. محتمل ترین حالت، افزایش قابل توجه قیمت گوشت های طبیعی خواهد بود. اما به هر حال این موفقیت انقدر بزرگ است که نتوان به راحتی از آن چشم پوشی کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه