تاریخ انتشار: شنبه 03 خرداد 1393
شناسایی سیگنال های تسهیل کننده متاستاز سرطان سینه

  شناسایی سیگنال های تسهیل کننده متاستاز سرطان سینه

محققان دانشگاه Johns Hopkins می گویند توانسته اند در موش ها سیگنال های شیمیایی که توسط سلول های سرطان سینه برای فراخوانی دو نوع سلول مورد نیازبرای گسترش آن ها در بدن استفاده می شود شناسایی کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily،  محققان عقیده دارند دارویی که توانایی بلوکه کردن سیگنال های مشابه را در انسان   داشته باشد می تواند درمان بسیار مفید ی برای این نوع سرطان به ویژه در بیمارانی که به شیمی درمانی مقاوم هستند باشد.  آزمایشات نشان داده است بلوکه کردن یکی ازاین سیگنال ها در تومورهای تشکیل شده درموش احتمال متاستاز آن را بسیار کم می کند. این سیگنال شیمیایی که hypoxia-inducible factor 1 یا HIF-1 نام دارد زمانی که اکسیژن کمی در اختیار سلول است آزاد می شود تا به سلول کمک کند با شرایط کمبود اکسیژن مقابله کند به این ترتیب که به نقاط دیگری از بدن  مانند ریه ها  گسترش یابد. در بیماران مبتلا به سرطان سینه آن چه باعث مرگ بیمار می شد تومور اولیه نیست بلکه متاستاز است. در مطالعات قبلی این گروه مشخص شده بود که HIF-1  نوعی ازسلول های بنیادی به نام mesenchymal stem cell را القا کرده وآن ها سیگنالی را برای سلول های سرطانی نزدیک خود آزاد می کنند که تا در بدن پراکنده شوند. با توجه به این نتایج محققان عقیده داشتند سلول های بنیادی نیز به سلول های سرطانی کمک می کنند تا گلبول های سفید خونی را فرا خوانند. مطالعه سلول های توموری  در آزمایشگاه  نشان داده است که سیگنال های  میان سلول های بنیادی و سلول های سرطانی  باعث آزاد شدن  یک ماده شیمیایی می شود که گلبول های سفید را جذب می کند. میزان این سیگنال ها در در حضور HIF-1  و شرایط کمبود اکسیژن افزایش می یابد. با کاهش سیگنال ها در سلول های سرطانی احتمال گسترش سلول های سرطانی بسیار کم می شود.
 سلول های سرطانی استفاده شده در این مطالعه triple-negative بوده اند به این معنی که فاقد گیرنده های estrogen، progesterone و human epidermal growth factor receptor 2 بوده و به درمان هایی که این گیرنده ها را مورد هدف قرار می دهند پاسخ نمی دهند.  مرگ و میر بیمارانی که triple-negative هستند بیشتر از سایر بیماران مبتلا به سرطان سینه است زیرا آن ها HIF-1  بیشتری دارند. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه