تاریخ انتشار: شنبه 03 خرداد 1393
دستاوردهای پژوهشی و درمانی ایران در زمینه سلولهای بنیادی چشمگیر است

  دستاوردهای پژوهشی و درمانی ایران در زمینه سلولهای بنیادی چشمگیر است

دبیر ستاد پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی نهاد ریاست جمهوری گفت: دستاوردهای پژوهشی و درمانی ایران در زمینه سلولهای بنیادی به لحاظ کمی و کیفی رشد چشمگیری داشته است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، محمد واسعی در حاشیه دومین کنگره کشوری پژ‍وهش و کاربرد سلولهای بنیادی در مشهد، افزود: رشد مقالات علمی کشورمان در زمینه سلولهای بنیادی در طول پنج سال گذشته تاکنون 10 برابر شده است.
 
وی به تعداد مقالات ارایه شده اشاره ای نکرد و گفت: این مقالات بر روی سایت ستاد پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی کشور قرار دارد. 
 
وی اطلاع رسانی در زمینه کاربرد درمانی سلولهای بنیادی را حساس دانست و گفت: برخی از کاربردهای سلولهای بنیادی در درمان بیماریها هنوز در مرحله تحقیقاتی قرار دارند و نباید با اطلاع رسانی غیر کارشناسی در محافل عمومی انتظار غیر واقع بینانه در مردم ایجاد کرد، چون امکان رد این تحقیقات وجود دارد.
 
واسعی خاطر نشان کرد: هم اکنون کاربرد سلولهای بنیادی در درمان پیوند مغز استخوان در کشورمان سابقه 20 ساله داشته و کاملا اثبات شده است.
 
دبیر ستاد پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی ادامه داد: اما نقش سلولهای بنیادی در درمان بیماریهایی مانند قلب، کلیه، پوست، غضروف، استخوان، مفاصل و چشم سیر تحقیقاتی خود را طی می کند.
 
به گزارش ایرنا وی خاطر نشان کرد: هم اکنون سلولهای بنیادی در پیوند مغز استخوان در دانشگاههای علوم پزشکی تهران،شیراز و مشهد در حال انجام است و این امکان بزودی در تبریز، کرمانشاه و دو بیمارستان دیگر در تهران فراهم می شود. 
 
وی در پایان فعالیت خیرین سلامت در بخش سلول درمانی را خواستار شد و گفت: دانشگاه علوم پزشکی مشهد در این زمینه به موفقیت های خوبی دست یافته است.
 
دومین کنگره کشوری پژوهش و کاربرد سلولهای بنیادی در طول روزهای یکم تا دوم خردادماه در بیمارستان امام رضا (ع) مشهد در حال برگزاری است. 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه