تاریخ انتشار: یکشنبه 04 خرداد 1393
اجرای 40 طرح تحقیقاتی سلول‌های بنیادی در علوم پزشکی مشهد

  اجرای 40 طرح تحقیقاتی سلول‌های بنیادی در علوم پزشکی مشهد

رییس ستاد پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ‌در حال حاضر 40 طرح تحقیقاتی در این ستاد در حال اجراست.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر علی قاسمی در حاشیه برگزاری دومین کنگره ملی پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی درباره طرح‌های در حال اجرا در زمینه سلول‌های بنیادی خاطرنشان کرد: بیشتر طرح‌های تحقیقاتی در حال انجام به صورت پایه آزمایشگاهی و حیوانی است و اعضای این مرکز علاوه بر پژوهش‌های پایه‌ای، اجرای طرح‌های تحقیقاتی انسانی را نیز در دستور کار خود قرار داده‌اند.
 
دبیر علمی دومین کنگره پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی افزود: در سال گذشته 15 طرح تحقیقاتی با موضوع سلول‌های بنیادی به همت گروه‌های مختلف علمی در این دانشگاه به اتمام رسیده است.
 
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرای طرح تحقیقاتی درمان زخم پای دیابتی، درمان نارسایی‌های قلبی، اختلالات ایسکمی اندام، ‌جوش نخوردگی استخوان، پلاسمای غنی از پلاکت، بیماری‌های آرتروزی و پیوند مغز استخوان بر روی بیماران مبتلا به سرطان خون، تالاسمی ماژور و نورولاستوم را از جمله طرح‌های تحقیقاتی انجام شده بالینی در مراکز درمانی این دانشگاه برشمرد.
 
دبیر ستاد پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد خاطرنشان کرد:‌ در حال حاضر این مرکز 50 نفر هیات علمی و 50 دانشجو دارد که اعضای اصلی هستند و در بخش‌های آزمایشگاهی، تحقیقاتی و درمانی بر روی بیماران فعالیت می‌کند.
 
قاسمی راه‌اندازی بخش پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز، مغز استخوان در مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه مشهد را از مهمترین دستاوردهای این ستاد برشمرد و اظهار کرد:‌ در این مدت 15 بیمار تحت عمل پیوند مغز استخوان قرار گرفتند.
 
رئیس بخش پیوند مغز استخوان مرکز دیالیز و پیوند اعضای منتصریه مشهد، توسعه بخش پیوند مغز استخوان بیمارستان منتصریه، راه‌اندازی بانک سلول‌های بنیادی، برگزاری دو کنگره دانشگاهی و ملی پژوهش و کاربرد سلول‌های بنیادی، پیگیری راه‌اندازی اتاق تمیز سلول‌های بنیادی و اعزام اعضای هیات علمی دانشگاه برای آموزش به پژوهشگاه رویان را از دیگر اقدامات این ستاد برشمرد.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه