تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 06 خرداد 1393
باکتری های موجود در بینی می توانند پیش بینی کننده عفونت های پوستی باشد

  باکتری های موجود در بینی می توانند پیش بینی کننده عفونت های پوستی باشد

باکتری هایی که در بینی یافت می شوند می توانند نشان دهنده عفونت هایی در پوست یا بافت های نرم بدن در آینده باشند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، مدتهاست که محققین می دانند که شماری از باکتری ها در بینی زندگی می کنند و افرادی که عامل بیماری زای Staphylococcus aureus را در بینی هایشان حمل می کنند در معرض خطر عفونت های پوستی و بافت های نرم بیشتری هستند. با این وجود هنوز کسی موفق نشده است دریابد که چرا برخی از S.aureus می توانند منجر به عفونت شوند و برخی دیگر خیر.

بینی منبع اولیه S.aureus در انسان است و در 80% مواقع سوش های کلونی زای فرد همان هایی هستند که می توانند موجب عفونت پوستی در مناطق دور ازچشم فرد شوند. با توجه به این مطلب محققین بر این فرض هستند که جمعیت S.aureus در بینی هر فرد می تواند سرنخ های ارزشمندی را با توجه به حساسیت SSTI ارائه دهد که تاکنون توصیف نشده بود. این مطلب به ویژه در مورد نظامیان بسیار مهم است زیرا سربازان در زمان تمرین در معرض افزایش خطر ایجاد SSTIهستند.

در مطالعه صورت گرفته محققین نمونه های بینی مربوط به 86 سرباز پیاده نظام را گرفته و کشت دادند. در بین این 86 نفر، محققین نمونه های آبسه پوستی افرادی که به SSTI مبتلا شدند را نیز جمع آوری کردند.

با استفاده از استراتژی توالی DNA کلی، ترکیب میکروبی هر نمونه تعیین شد. تنوع زیستی جمعیت باکتری در هر بینی بین افراد مبتلا و غیر مبتلا مقایسه شد. محققین درصد بالای معناداری از تنوعی باکتری به نام Proteobacteria را در بینی افرادی که به SSTI مبتلا نشده بودند مشاهده کردند که می تواند نشان دهنده نقش حفاظتی این باکتری بر علیه ایجاد SSTI باشد.

تثبیت و تعیین یک مارکر میکروبیوم همراه با ایجاد عفونت های پوستی ممکن است راه را برای درمان های مهاری که میکروبیوم را هدف قرار می دهند هموار کند. درواقع محققین بر این باورند که این مطالعه می تواند به طراحی روش های پروفایلیتیکی کمک کند که به مهار SSTI منجر می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه