تاریخ انتشار: دوشنبه 05 خرداد 1393
نقش کلیدی کلسترول در مهاجرت سلولی

  نقش کلیدی کلسترول در مهاجرت سلولی

محققین دانشگاه بارسلونا کشف کرده اند که کلسترول نقش کلیدی را در جابه جایی سلول و تهاجم بافتی دارد. نتایج این مطالعه نشان می دهد که تجمع LDL در سلول های ممکن است نقش مهمی را در افزایش جابه جایی سلول ایفا کند. برخلاف آن سطح بالای HDLمی تواند مانع از پراکنده شدن سلول شود. این مطالعه می تواند در فهم بهتر متاستاز سرطانی موثر باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، در این مطالعه محققین در آزمایش هایشان به کشت سلول های بیماران مبتلا به بیماریNiemann-Pickپرداختند. این افراد دارای یک اختلال ژنتیکی هستند که موجب تجمع کلسترول در سلول هایشان می شود و در نهایت اختلالات حرکتی و عصبی را ایجاد می کند.

کلسترول عملکردهای مختلفی را در بدن انجام می دهد: در ساختار غشای سلولی دخیل است و حمل و نقل وزیکولی درون سلول را نیز تنظیم می کند. اینک ثابت شده است که کلسترول نقش مهمی را در تنظیم سایر مکانیسم ها مانند جابه جایی و پراکنش سلولی ایفا می کند و در واقع فاکتوری کلیدی در متاستاز است.

اغلب سلول های بدن از طریق اینتگرین ها با سایر سلول ها و ماتریکس خارج سلولی ارتباط برقرار می کنند. این اینتگرین ها در سطح سلول قرار دارند. این محققین کشف کرده اند که چگونه این اینتگرین ها به درون سلول می روند و در این میان کلسترول نقشی کلیدی در این فرایند دارد. در واقع کلسترول در حمل ونقل وزیکول ها نقش دارد که موجب درون روی اینتگرین ها از سطح سلول به درون سلول می شوند. فقدان کلسترول در دستگاه گلژی موجب تداخل در حمل ونقل اینتگرین می شود و به این طریق اثر مستقیمی روی مهاجرت سلولی دارد.

فهم این مطلب و مکانیسم عمل کلسترول در ارتباط با اینتگرین ها می تواند منجر به تکوین داروهایی شود که به طور مستقیم مهاجرت و متاستاز سرطانی را تحت تاثیر قرار دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه