تاریخ انتشار: شنبه 10 خرداد 1393
پروتئین ریخت زای استخوان(BMP) می تواند جایگزینی برای پیوندهای استخوانی اتولوگ باشد

  پروتئین ریخت زای استخوان(BMP) می تواند جایگزینی برای پیوندهای استخوانی اتولوگ باشد

در موارد مشخصی از آرتروز کمری، پروتئین ریخت زای استخوانی(BMP) جایگزین خوبی برای پیوندهای استخوانی برای دیسک تحلیل رفته است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalxpress، محققین دانشگاه کلرادو یک بررسی نظام مند انجام داده اند و در مطالعه ای به مقایسه موثر بودن BMP در مقایسه با پیوند استخوانی اتولوگ ستیغ خاصره(ICBG) برای آرتورز کمری در افراد مبتلا به دیسک تحلیل رفته پرداخته اند.

محققین هشت مطالعه بالینی کنترل شده تصادفی را شناسایی کردند(1138 شرکت کننده). گروه های BMP و ICBG اثرات مشابهی در نتایج بالینی بعد از عمل داشتند. در افرادی با عمل ICBG، درد و مشکلات افزایش یافته ای در جایگاه بافت اهداکننده مشاهده شد. در مورد BMP، میانگین مدت زمان عمل 21 دقیقه کمتر از ICBGبود. در گروه BMP، میزان جراحی های اضافی صورت گرفته حدود دو برابر کمتر از گروه ICBG بود. و در نهایت این که به دنبال 24 ماه پیگیری برنامه درمانی بیماران مشاهده شد که خطر عدم یکپارچگی و عدم جوش خوردن استخوانی در گروه BMP دو برابر کمتر از گروه ICBG بود.

با توجه به آن چه گفته شد به نظر می رسد که BMP، به ویژه BMP-2نوترکیب انسانی، یک جایگزین خوب و مناسب برای پیوندهای استخوانی اتولوگ است. به ویژه این که به دست آوردن استخوان اتولوگ ممنوع یا نامطلوب است، مدت زمان عمل محدود است. این در حالی است که هیچ گونه ممنوعیتی در استفاده از BMP وجود ندارد.

با این وجود، این مطالعه شواهد کاملا معتبری که بتوان از BMP به عنوان یک درمان پزشکی قوی برای آرتروز کمری در بیماری تحلیل برنده دیسک استفاده کرد. ارائه نمی دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه