تاریخ انتشار: شنبه 10 خرداد 1393
سلول‌های بنیادی خونساز سبب باز‌سازی مجدد سلول‌های خونی بدن می‌شود
مسئول فنی بانک سلول‌های بنیادی خون بندناف رویان:

  سلول‌های بنیادی خونساز سبب باز‌سازی مجدد سلول‌های خونی بدن می‌شود

مسئول فنی بانک سلول‌های بنیادی رویان گفت: مغز استخوان و بند ناف هر دو دارای سلول‌های بنیادی خونساز هستند که به باز‌سازی مجدد سیستم خونی و نیز سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، سعید آبرون در سمپوزیوم سلول‌های بنیادی با موضوع کاربرد‌ها، ظرفیت‌ها و چشم‌انداز‌ها با اشاره به سلول‌های بنیادی اظهار کرد: سلول‌های بنیادی که از بند ناف گرفته می‌شوند، بسیار پر‌توان و نا‌میرا هستند.
 
وی با بیان اینکه همچنین سلول‌های بنیادی در اثر تکثیر‌های پی در پی دچار پیری نمی‌شوند، اضافه کرد: به صورتی که با تزریق و یا جایگزینی آنها در بافت‌هایی که آسیب جدی دیده‌اند، می‌توانیم به بهبودی و تشکیل سلول‌های جدید بافت کمک کنیم.
 
مسئول فنی بانک سلول‌های بنیادی رویان با اشاره به استفاده از سلول‌های بنیادی خونساز در درمان بیماری‌ها تصریح کرد: مغز استخوان و بند ناف هر دو دارای سلول‌های بنیادی خونساز هستند که به باز‌سازی مجدد سیستم خونی و نیز سیستم ایمنی بدن کمک می‌کنند.
 
وی با تاکید بر اینکه دستیابی به سلول‌های بنیادی که از بند ناف گرفته می‌شوند، بسیار آسان است، ادامه داد: برخی از مزایای خون بند ناف این است که پس از انجماد؛ یک واحد خون بند ناف تا زمان استفاده در دسترس است و هیچ خطری نیز برای اهداء‌کننده ندارد.
 
به گزارش فارس ، آبرون با بیان اینکه در صورت عدم تطابق HLA نیز پیوند بند ناف ممکن است که پیدا کردن نمونه مناسب را آسان‌تر کرده است، تاکید کرد: این امر سبب شده تا امروز ذخیره‌سازی این سلول‌ها مورد توجه قرار بگیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه مغز استخوان دارای بالا‌ترین درصد از سلول‌های بنیادی خونساز و خون بند ناف دارای 0.6 تا یک درصد سلول‌های پیش‌ساز خونی و بنیادی خونساز است، افزود: در خون محیطی نیز کمتر از 0.2 درصد سلول‌های بنیادی خونساز شناسایی شده است.
 
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه