تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 اسفند 1390
کشف جدیدی در مبارزه با بیماری هانتینگتون

  کشف جدیدی در مبارزه با بیماری هانتینگتون

محققان در دانشگاه ملی ایرلند به کشف علمی مهمی در مبارزه با بیماری هانتینگتون دست یافتند. این یافته های جدید، درمجله  PLoS Biology منتشر شده است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، هانتینگتون بیماری غیر قابل درمان وراثتی در خصوص اختلال بازسازی سلول های عصبی است که باعث حرکات کنترل نشده، اختلالات عاطفی، و زوال شدید ذهنی می شود. و بیش از 100،000 نفر را در سراسر جهان تاثیر می گذارد. در حال حاضر هیچ راهی برای متوقف کردن پیشرفت بیماری وجود ندارد، و درمان های موجود تنها سبب کنترل علائم می شود.
تحقیقات جدید آنزیم خاصی به نام HDACs را شناسایی کرده است که عامل مثبتی برای جهش های ایجاد کننده بیماری زمینه ای هانتینگتون است. وقتی HDACs فعال هستند، جهش های بیماری زا را در سلول تشدید کرده و احتمالا به شدت اختلال کمک می کنند. تحقیقات جدید نشان داده است که مهار کردن این HDACs با داروهای تجربی تا حد زیادی خطر جهش های بیشتررا کاهش می دهد.
پروفسورRobert Lahue  از دانشگاه مرکزی ایرلند گفت: جهش های مداوم درمغز بیماران مبتلا به هانتینگتون سبب پیشرفت این بیماری می شود. کشف ما نشان می دهد که مهارکردن عملکرد HDAC سبب کند کردن روند جهش و در نتیجه کند کردن پیشرفت بیماری می شود.
آزمایشگاه های متعددی در ایالات متحده آمریکا در حال آزمایش مهار کننده های جدید HDAC برای اثر بخشی و ایمنی در مدل آزمایشگاهی هانتینگتون و بیماری های دیگر هستند.
پروفسور Lahue می افزاید: هانتینگتون یک بیماری بیرحم است که از پدر و مادر به فرزند منتقل می شود، با آزمایش ژنتیکی مدرن، مردم هم اکنون می توانند تشخیص دهند که آیا این ژن جهش یافته را از پدر و مادر خودبه ارث برده اند، اما پس از آن باید با انتظار شروع علائم، که معمولا در حدود سن 40 سالگی ظاهر می شود زندگی می کنند."
پروفسور Lahue تاکید کرد که مهار کننده های HDAC هنوزدر حال آزمایش است .این بسیار هیجان انگیز است که تحقیقات اولیه در دانشگاه ملی ایرلند امکان جدیدی را برای کمک به بیماران مبتلا به هانتینگتون و خانواده های آنان ایجاد کرده است."
این یافته ها همچنین ممکن است پیامدهای برای تحقیق برخی از اختلالات دیگر عصبی مانند دیستروفی میوتونیک نوع I و نوعی دیستروفی عضلانی ناشی از همان جهش درهانتینگتون داشته باشند.
ثبت امتیاز
نظرات
ﺳﻪشنبه, 10 تیر,1393

لیلا عرب

جابر عزیز <br />با سلام <br />خیر.این اخبار مربوط به دستاوردهای تحقیقاتی جدید است و هنوز به عنوان درمان قطعی نیست.

ﺳﻪشنبه, 10 تیر,1393

جابر

آیا داروی درمان بیماری هانتینگتون کشف شده است ؟

چهارشنبه, 23 اسفند,1391

لیلا عرب

با سلام
بیماری هانتینگتون یک بیماری ژنتیکی است و راه پیشگیری قطعی فعلا ندارد

جمعه, 18 اسفند,1391

کیوان

باسلام.چند تن ازاشنایان مااربیماری هانتینگتون رنج میبرن خواهشمندم راههایی جهت بیشگری این بیماری ارایه دهید.

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه