تاریخ انتشار: شنبه 20 اسفند 1390
محققان نوعی روش درمانی  جدید برای لوسمی حاد لنفوبلاستیک (ALL) را ارائه کردند

  محققان نوعی روش درمانی جدید برای لوسمی حاد لنفوبلاستیک (ALL) را ارائه کردند

ALL رایج ترین نوع سرطان در کودکان است که سالانه حدود 5000 کودک را درایالات متحده مبتلا می کند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress،  گروهی از محققان دانشگاه کیس وسترن رزرو ، نوعی روش درمانی را برای درمان لوسمی حاد لنفوبلاستیک (ALL) کشف کردند .
کشف این کلاس جدید از داروها، اولین قدم به سوی مارکرهای تشخیصی و روش های درمانی جدید بواسطه عوامل ضد سرطان در درمان بسیاری از سرطان ها از جمله ALL است.
دکتر Anthony J. Berdis می گوید: ما نوکلئوزیدی غیر طبیعی را که به طور خاص این نوع لوسمی را هدف قرارمی دهد تولید کردیم. ترکیبی ازعملکردهای تشخیصی و درمانی، با بهینه سازی دوزهای مورد نیاز کشتن سلول های سرطانی بدون تاثیربرسلول های طبیعی، روش های انتخابی و مناسبی را برای بیماران فراهم می کند.
دکتر Berdis و تیم او، با استفاده از آنزیم های (TdT) دخیل در این بیماری که در 90 درصد بیماران مبتلا به ALL تظاهر دارد ، یک عامل ضد سرطان جدیدی را علیه ALL طراحی کردند.
لوسمی حاد لنفوبلاستیک (ALL)، نوعی از لوسمی یا سرطان سلول های سفید خون است. واژه حاد اشاره به دوره زمانی نسبتا کوتاه این بیماری دارد (این بیماری در کمتر از چند هفته، در صورت عدم درمان منجر به مرگ می شود).
ALL باعث آسیب و مرگ سلول های طبیعی مغز استخوان و انتشارآن به ارگان های دیگرمی شود. اگرچه این بیماری در دوران کودکی و درسنین 2-5 سالگی شایع تراست، در افراد بیش از 60 سال نیز شایع است.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه