تاریخ انتشار: یکشنبه 11 خرداد 1393
سلول درمانی می تواند به سرو سامان دادن ریه ها قبل از رد پیوند کمک کند

  سلول درمانی می تواند به سرو سامان دادن ریه ها قبل از رد پیوند کمک کند

نزدیک به 1650 نفر در آمریکا در انتظار دریافت پیوندهای ریوی هستند و متاسفانه در همه جای دنیا میزان تقاضا بیش از میزان ریه اهدایی است. در نتیجه این کمبود منبعی که وجود دارد، بسیاری از بیماران مدت زمانی را در انتظار دریافت پیوند می مانند و متاسفانه بیش از 40 درصد آن ها در فاصله زمانی جان خود را از دست می دهند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily،  اغلب ریه های قابل پیوند به وسیله تیم های جراحی رد می شوند زیرا یا آسیب دیده اند و یا به دلایلی مانند ادم ریوی فاقد عملکرد هستند. علاوه بر ریه غیرقابل استفاده در پیوند، ادم ریوی نیز نشان می دهد که ریه ها عملکرد لازم را ندارند و این دلیل عمده بیماری و مرگ در بین دریافت کنندگان پیوند است. ریه هایی که بهتر می توانند مایع را پاک سازی کنند نتایج بهتری را در بین دریافت کنندگان پیوند خواهند داشت.

در این مطالعه، محققین بررسی کرده اند که آیا ریه هایی که به دلیل ادم برای پیوند مورد تایید قرار نگرفته اند را می توان سر وسامان داد و کیفیت آن ها را افزایش داد تا شایسته پیوند باشند یا خیر.

در بین نمونه های مورد مطالعه تقریبا 50 درصد این ریه هاظرفیت کاهش یافته ای را برای بازجذب مایع ریوی داشتند. محققین دریافتند که تزریق درون سیاهرگی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی، این توانایی را به ریه ها داد که مایع ادمی آلوئولار را به صورت طبیعی تری بردارند. این محققین تاکید دارند که سلول های بنیادی مزانشیمی می توانند به عنوان درمانی برای ادم ریوی و بهبود ریه های اهداشده قبل از پیوند به کار روند.

این مطالعه می تواند در افزایش ریه های اهدا شده قابل استفاده تر و در دسترس تر برای پیوند کاربرد داشته باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه