تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 23 اسفند 1390
مکانیزم سلولی که منجر به بیماری های التهابی می شود کشف شد

  مکانیزم سلولی که منجر به بیماری های التهابی می شود کشف شد

محققان رازاینکه چگونه یک مولکول التهابی دربدن تولید می گردد را کشف کردند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این یافته می تواند به پیشرفت درمان آرتریت روماتوئید، دیابت نوع 2 و بسیاری دیگرازبیماری های مزمن که ده ها میلیون ها نفر از مردم را تحت تاثیر قرار می دهد ، بیانجامد.
دراین مطالعه محققان برای اولین بارمکانیزمی که منجر به تولید مولکول اینترلوکین1 بتا می شود را شناسایی کردند. این مولکول یکی از عوامل عمده تورم (التهاب) است که ریشه بسیاری از بیماری های جدی از جمله بیماری قلبی آترواسکلروتیک و بعضی از انواع سکته مغزی است.
درمان های دارویی کنونی عمدتا برای جلوگیری ازعملکرد این مولکول پس ازترشح توسط سلول ها می باشد. با این حال، تحقیقات جدید می تواند منجر به توسعه درمان هایی شود که  از تولید آن دربدن جلوگیری کند.
نویسنده مطالعه دکتر Moshe Arditi گفت: اگر ما بفهمیم که چگونه این مولکول در بدن ساخته شده است، ممکن است قادر به مهار آن قبل از تولید شویم.
 Arditi  متوجه شد که DNA میتوکندری آسیب دیده ، پروتئین های مشخصی را دردرون سلول های در حال مرگ فعال می کند که آزادسازی اینترلوکین 1beta را مورد هدف قرار می دهد. پژوهش های قبلی نشان داده است این مولکول، زمانی که بیش از حد توسط سلول ها ترشح شود، می تواند عامل مهمی در بیماری های التهابی شدید باشد.
این کشف توسط Arditi و همکارانش می تواند طیف گسترده ای از بیماری های التهابی را به خصوص در مراحل اولیه که مداخله در آن می تواند از شدت و ناتوان کنندگی بیماری ها بکاهد، تحت تاثیرقرار می دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه