تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 اسفند 1390
کشف جدید در مورد چگونگی بازسازی بافت کبد

  کشف جدید در مورد چگونگی بازسازی بافت کبد

یک تیم تحقیقاتی پیش بینی کرد که سلول های بنیادی و سلول های پیش ساز که دارای توانایی تمایز به انواع سلول های بالغ هستند، ممکن است تحریک بازسازی بافت کبد را توسط تولید فاکتور رشد کبدی برعهده داشته باشند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، کبد در میان ارگان های پستانداران در توانایی بازسازی پس از آسیب بافتی و یا حتی پس ازعمل جراحی، منحصر به فرد است.
Laurie DeLeve  و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی در لس آنجلس به دنبال درک بهترسلول های ویژه بازسازی کننده کبد بودند.
به طور کلی تصور می شد یک نوع سلول تخصصی شناخته شده به عنوان سلول های سینوسی اندوتلیال کبدی، عامل بازسازی بافت کبد باشد. با این حال، تیم DeLeve حدس می زدند که سلول های بنیادی و سلول های پیش ساز، که دارای توانایی تمایز به انواع سلول های بالغ هستند، ممکن است تحریک بازسازی بافت کبد را توسط تولید فاکتور رشد کبدی برعهده داشته باشند.
با استفاده از سیستم مدل موشی، آنها در ابتدا حضورسلول های بنیادی و پیش ساز که منجر به تولید سلول های سینوسی اندوتلیال در کبد و مغز استخوان می شود را ثابت کردند. سپس آنها تعیین کردند که کدام جمعیت از سلول های بنیادی و پیش ساز برای بازسازی مورد نیاز است. DeLeve و همکارانش دریافتند که سلول های مشتق از مغز استخوان برای تکثیرسلول های کبدی درعدم وجود آسیب، مورد نیاز نیستند.
در مقابل، پس ازعمل جراحی برداشتن بخشی از کبد موش صحرایی، تزریق سلول های پیش ساز مشتق از مغز استخوان برای بازسازی کبد لازم است. این نتایج می تواند به بهبود درک ما ازچگونگی بازسازی بافت کبد بدنبال آسیب کمک  کرده وممکن است علت عوارض کبدی را در بیماران بعد ازسرکوب مغز استخوان مشخص سازد.

پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه