تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 فروردین 1391
آنزیم جدید دفاع ایمنی کشف شد

  آنزیم جدید دفاع ایمنی کشف شد

گرانولوسیت های نوتروفیلی سد دفاعی مهم سیستم ایمنی بدن هستند. هنگامی که باکتری های بیماری زا به بدن نفوذ می کنند، آنها برای به حرکت درآوردن سلول های ایمنی از طریق سیگنال های مولکولی وارد عمل می شوند. برای این منظور، آنها پروتئازهای سرینی را آزاد می کنند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، یکی از پروتئازهای سرینی، بخشی ازدفاع ضد باکتری گرانولوسیت های نوتروفیل را تشکیل می دهند. دانشمندان موسسه نوروبیولوژی ماکس پلانک در Martinsried ، در حال حاضریک پروتئاز سرینی جدید بنام پروتئاز سرینی نوتروفیل 4 یا NSP4 را کشف کرده اند که می تواند هدف جدیدی برای درمان بیماری های فعال ایمنی مثل آرتریت روماتوئید باشد.
به گفته Dieter Jenne رهبراین گروه تحقیقاتی ، نکته جالب توجه درمورد این آنزیم این است که این آنزیم پروتئین های دارای اسید آمینه آرژنین را در یک نقطه خاص برش می دهد. دانشمندان ممکن است با مهار این عملکرد به طور خاص مانع ازعملکرد آنزیم NSP4 و در نتیجه کاهش واکنش ایمنی بدن شوند.
با این حال، فعالیت پروتئازهای سرینی با ارزش است. این آنزیم ها گاهی اوقات سبب التیام التهاب در مراحل اولیه می شوند. اگر سلول های سیستم ایمنی بیش از حد فعال شوند، آنها می توانند ازسلاح های شیمیایی تهاجمی خود درمقابل بافت های بدن استفاده کنند. تعدادی از بیماری های التهابی مزمن دقیقا ناشی ازاین اثر است. درنتیجه، دانشمندان در حال جستجوی موادی هستند که بتواند پروتئازهای نوتروفیلی را مهارکند. تا به امروز، هیچ یک ازداروهای آزمایش شده چنین اثری ندارد.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه