تاریخ انتشار: پنجشنبه 17 فروردین 1391
تولید واکسن از سلول های بنیادی سرطانی با اثر ضدتوموری

  تولید واکسن از سلول های بنیادی سرطانی با اثر ضدتوموری

با استفاده از سلول های بنیادی سرطانی در تولید واکسن های ضد توموری این امکان فراهم می شود که  قدرت عملکرد آنتی بادی ها و سلول های T تقویت و به صورت انتخابی سلول های بنیادی سرطانی مورد هدف قرار گیرند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از  eurekalert،  براساس بررسی ها ومطالعات صورت گرفته در مرکز تحقیقات سرطان فیلادلفیای آمریکا ، دانشمندان به یک الگوی جدید ایمونوتراپی ضد سرطان با کمک یک سری آنتی بادی ها و سلول های T به دست آمده از سلول های بنیادی سرطانی، دست پیدا کرده اند.
دکتر Qiao Liاستادیار بخش جراحی دانشگاه میشیگان می گوید: این یک پیشرفت عمده در تحقیقات ایمونوتراپی به حساب می آید. استفاده از سلول های بنیادی سرطانی در تولید واکسن های ضد توموری این امکان را برای ما فراهم ساخت که  باتقویت قدرت عملکرد آنتی بادی ها و سلول های T ٬ به صورت انتخابی سلول های بنیادی سرطانی را مورد هدف قرار دهیم.
سلول های بنیادی سرطانی٬ سلول های توموری مقاوم در برابر شیمی درمانی هستند. دانشمندان در مورد این مسئله که آیا این سلول ها دارای خواص منحصر به فردی هستند،  اختلاف نظردارند.  بعضی از محققین معتقدند که این سلول ها به نوعی باعث عود  تومور وسرطان می شوند.
با وجود تشابه اسمی، سلول های بنیادی سرطانی با سلول های بنیادی جنینی این دو مقوله کاملا جدا از یکدیگر هستند.
 در این مطالعه دکتر لی و همکارانش، با جداسازی سلول های بنیادی سرطانی از دو مدل موشی immunocompetent از آنها، در تهیه واکسن استفاده کردند .
دکتر لی می گوید: ما در این مطالعه دریافتیم که این نوع سلول های بنیادی سرطانی غنی  شده، دارای  منبع آنتی ژنی موثرتری نسبت به سلول های توموری انتخاب نشده ای که به طور معمول در مطالعات ایمونوتراپی قبلی استفاده می شد، بودند.
وی در ادامه افزود: تحقیقات مکانیکی نشان داد که آنتی بادی های تولیده شده  با سلول های بنیادی سرطانی قادر به هدف قرار دادن دقیق سلول های سرطانی و ایجاد ایمنی ضد توموری نیز هستند.
این پژوهشگران همچنین دریافتند که لنفوسیت های T سیتوتوکسیک به دست آمده از میزبان های تزریق شده با واکسن های تهیه  شده از سلول های بنیادی سرطانی٬ قادر به کشتن سلول های بنیادی سرطانی در شرایط in vitro  هم بودند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه