تاریخ انتشار: شنبه 19 فروردین 1391
كشف یك سلول ایمنی نادر در بدن

  كشف یك سلول ایمنی نادر در بدن

دانشمندان سلول ایمنی نادری كشف كرده اند كه به سیستم ایمنی كمك می كند 'حمله به عوامل خارجی' را به یاد آورد.این یافته می تواند راه را برای ارایه درمانهای موثربرای اختلالات ایمنی هموار كند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل  ایرنا، دیلی میل نوشت: گروهی از پژوهشگران در موسسه 'والتر و الیزا هال' در آمریكا گفتند : این سلول ها كه 'سلول های یاری رسان فولیكولار T' خوانده می شوند، نقش بسیار مهمی را در تولید آنتی بادی ها و ایمنی طولانی مدت ایفا می كنند.

این سلول ها به طور چشمگیری در هنگام بیماری های التهابی مزمن افزایش می یابند.

محققان در حالی كه در تلاش برای ایجاد واكنش ایمنی بودند، ابزاری برای تشخیص سلول های نادر 'یاری رسان فولیكولار T' كشف كردند.

این محققان گفتند كه 'سلول های یاری رسان فولیكولار T' كشف شده در واكنش های آنتی بادی خاص و قوی بدن به عوامل عفونی زا بسیار موثرهستند.

آنتی بادی ها عوامل دفاعی مهم و اساسی در مبارزه با عفونتها هستند. تولید آنتی بادی عمدتا متكی به تعامل بین دو نوع سلول های Bو T است. سلول های B آنتی بادی تولید می كنند و سلول های یاری رسان T ، سلول های B را در برمی گیرند و به آنها آموزش می دهند كه چگونه به عوامل عفونت زا پاسخ دهند.

در این تحقیق از پروتئین فلورسنت خاصی استفاده شده است كه این پروتئین به تشخیص این كه دقیقا كدام سلول ها در این فرایند نقش دارند ، كمك می كند.

نتایج این تحقیقات در نشریه Nature Immunology منتشر شده است.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه