تاریخ انتشار: دوشنبه 21 فروردین 1391
تولید پیش سازسلول های ریوی و تیروئید از سلول های بنیادی جنینی

  تولید پیش سازسلول های ریوی و تیروئید از سلول های بنیادی جنینی

این یافته ها نشان دهنده  چند سال پژوهش در جهت تولید یک منبع نامحدود از سلول های مولد ریه در شرایط آزمایشگاهی از سلول های بنیادی جنینی (ES) است.


امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از  ScienceDaily، محققان دانشکده پزشکی دانشگاه بوستون (BUSM) سلول های پیش ساز ریه و سلول های مولد تیروئید را که توانایی تولید وایجاد بافت طبیعی را داشتند در شرایط آزمایشگاهی ایجاد کردند. این تحقیق در جهت  شناسایی عوامل لازم برای تمایز سلول های بنیادی جنینی به سلول های مولد ریه پی ریزی شده است.
دکتر Darrell Kotton ، مدیر مرکزسلول درمانی دانشگاه بوستون  رهبری این  گروه مطالعاتی را برعهده دارد. این یافته ها نشان دهنده  چند سال پژوهش در جهت تولید یک منبع نامحدود از سلول های مولد ریه در شرایط آزمایشگاهی از سلول های بنیادی جنینی (ES) است.
از آنجا که سلول های بنیادی جنینی ES ٬ شبیه جنین در حال توسعه در مراحل  اولیه رشد است محققان CReM ویژگی های سلول های نرمال ریوی و تیروئید را در جنین در حال رشد مورد مطالعه قرار دادند. آنها این اطلاعات  را به عنوان نقشه راه در جهت دستیابی به شرایط طبیعی رشد سلول های  ریه و تیروئید از سلول های بنیادی جنینی مورد استفاده قرار دادند. تحقیقات قبلی نشان داد که سلول های مولد روده جنین (به نام اندودرم ) در ایجاد بافت های  ریه، تیروئید، پانکراس، دستگاه گوارش  نیزدخیل است.
سلول های بنیادی جنینی طوری مهندسی شده اند که در هنگام تبدیل شدن به پیش سازهای ریه وتیروئید یک تگ و نشانگر فلورسنتی را  بیان می کنند.محققین با به کارگیری این روش ٬ سلول های ES را به سلول های اندودرمی روده جنین تبدیل کرده و سپس  به شناسایی عوامل رشد القایی سلول های ریه و تیروئید پرداختند. در نهایت، 160 پیش ساز سلول های ریوی یا تیروئیدی می تواند در ازای  شروع فعالیت سلول های بنیادی٬ تولید شده و با استفاده از تگ ها ونشانگرهای فلورسنت به طور خالص جداسازی شوند.
دکتر Darrell Kottonمی گوید: ما موفق به تشخیص ماهیت پیش سازهای سلولی در مراحل اولیه رشد وتمایز وقبل از تبدیل شدن به سلول های ریوی یا تیروئیدی شدیم. مهمتر از همه، این نکته بود که مهار دقیق یکسری از مسیرهای خاص در طی مراحل  رشد جنین از اهمیت بیشتری نسبت به افزودن یکسری محرک ها وفاکتورهای رشد برخودار است.
این  یافته ها نشان دهنده این مسئله است که این فن آوری می تواند جهت تولید وایجاد پیش سازهای اولیه سلول های ریوی در شرایط آزمایشگاهی وبه منظور مطالعه انواع بیماری های ریوی، مانند آمفیزم و فیبروز کیستیک مورد استفاده قرار گیرد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه