تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 22 فروردین 1391
دانشمندان در يك قدمي بارورسازي تخمك‌هاي انساني آزمايشگاهي

  دانشمندان در يك قدمي بارورسازي تخمك‌هاي انساني آزمايشگاهي

نخستين سلول‌هاي تخمك انساني كه پيش از اين توسط محققان دانشگاه هاروارد از سلول‌هاي بنيادي ايجاد شده بودند، احتمالا تا پايان سال جاري بارور شده و تحولي در درمان‌هاي باروري ايجاد خواهد كرد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش سرويس علمي خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)،‌ دانشمندان دانشگاه ادينبورگ درصدد درخواست صدور مجوز آزمايش‌هاي باروري از سازمان لقاح انساني و جنين‌شناسي انگليس هستند كه مي‌تواند به توليد يك منبع نامحدود از تخمك انساني منجر شود.

توليد تخمك انسان از سلول‌هاي بنيادي همچنين مي‌تواند تجدید تخمدان را در زنان مسن امكان‌پذير كند تا از مشكلات مرتبط به كاهش تخمك مرتبط با يائسگي، از پوكي استخوان گرفته تا بيماري‌هاي قلبي جلوگيري شود.

اكنون دانشمندان هاروارد با همكاري محققان ادينبورگ قصد دريافت اولين تائيديه را براي بارورسازي اين تخمك‌ها دارند كه در حال حاضر غيرقانوني است.

اين محققان قصد دارند اين تخمك‌هاي بنيادي را با اسپرم انساني بارور كرده و آنها را به جنين كامل تبديل كنند. اگرچه تمام جنين‌هاي موفق اين آزمايش‌ها طبق قانون تنها 14 روز اجازه زيستن داشته و پس از آن بايد منجمد شده يا از بين بروند. اين جنين‌ها هنوز در بدن انسان قابل كاشت نيستند چرا كه هنوز به عنوان «مواد تجربي» محسوب مي‌شوند.

تا كنون تنها اين امكان وجود داشته كه تعداد كمي از سلول‌هاي تخمك انسان بالغ از تخمدان زناني كه با هورمونها تحريك شده بودند، جدا شود. اين محدوديت فني منجر به كمبود حاد تخمكهاي انساني براي درمان ناباروري و همچنين تحقيقات علمي شده است.

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه