تاریخ انتشار: دوشنبه 12 خرداد 1393
اختلال در جریان خون منجر به تغییرات اپی ژنتیک و آرترواسکلروزیس می شود

  اختلال در جریان خون منجر به تغییرات اپی ژنتیک و آرترواسکلروزیس می شود

الگوی های نامنظم جریان خون تغییرات اپی ژنتیک پایداری را در ژن های سلول های پوشاننده عروق خونی القا می کنند که این تغییرات منجر به آرترواسکلروزیس می شود. این یافته ها نشان می دهد که چرا اثرات حفاظتی الگوهای طبیعی و خوب جریان خون، مثلا طی ورزش های هوازی، می تواند تمام مدت ثابت باشد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily،طی تصلب شرایین یا آرترواسکلروزیس ساختارهای چربی و سلول های التهابی در سرخرگ ها تجمع پیدا می کنند و این می تواند منجر به حملات قلبی و سکته شود.

نواحی انحنادار عروق می تواند منجر به اختلال در جریان خون شود و در این نواحی پلاک های آرترواسکلروتیک شکل می گیرند. این محققین مدلی را طراحی کرده اند که به کمک آن اثرات التهابی جریان خون سریع  و نامنظم را مورد بررسی قرار داده اند. مدت زمان زیادی است که محققین می دانند که این پلاک ها در نواحی انحنادار عروق شکل می گیرند اما این مطالعه ثابت کرده است که جریان نامنظم خون در حضور ریسک فاکتورهایی مانند کلسترول بالا، واقعا می تواند منجر به شروع آرترو اسکلروزیس شود.

برخلاف اهمیت نشان داده شده الگوهای جریان خون در آرترواسکلروزیس، این جریان های منظم را می توان با استفاده از داروهایی که متیلاسیون DNA را مختل می کنند در مدل های موشی بلوک کرد. این تیم تحقیقاتی نشان داده است که چندین ژن تحت وجود جریان خون نامنظم خاموش می شوند(به دلیل متیلاسیون DNA). برخی از این ژن ها می تواننداهداف درمانی جدیدی برای آرترواسکلروزیس باشند.

یکی از ژن هایی که طی جریان خون نامنظم القا می شود ژن DNMT1 است که آنزیم DNA متیل ترانسفراز را کد می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه