تاریخ انتشار: پنجشنبه 15 خرداد 1393
داروی جدید برای جلوگیری از عود سرطان سینه

  داروی جدید برای جلوگیری از عود سرطان سینه

محققان می گویند نتایج استفاده از داروی جدیدی به نام exemestane درجلوگیری ازعود مجدد سرطان سینه امید بخش بوده است. این گزینه درمانی جدید بیشتر از داروی قبلی (tamoxifen ) موثر بوده است .
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، این یافته ها نشان می دهد که exemestane  خطر بازگشت سرطان سینه را تا 34 درصد و خطر تهاجم بعدی سرطان را تا 28 در صد کاهش می دهد. exemestane  مهارکننده آنزیمی به نام aromatase است و تا پیش از این در مورد زنان یائسه به کار می رفت. این زنان به سطح پایین استروژن نیاز دارند. این دارو برای سرکوب عملکرد تخمدان ها به کار می رود. 
تجویز داروی tamoxifen برای زنانی که سرطان سینه داشتند رایج است. تا سال ها tamoxifen به عنوان داروی استاندارد در هورمون درمانی برای جلوگیری ازعود مجدد سرطان سینه در زنان جوان به کار می رفت. اخیرا محققان سوئیسی نشان داده اند که exemestane  د راین زمینه بهتر از tamoxifen عمل می کند اما بررسی وضعیت بیماران در طولانی مدت برای ارزیابی طول عمر، عوارض جانبی و باروری آن ها ضروری است. مطالعه فوق متشکل از آنالیز آزمایشات بالینی است که در4690 زن با متوسط سن 43 انجام شده است. بیماران در گروه قرار گرفته و داروهای tamoxifen و exemestane   را به همراه درمان هایی برای سرکوب عملکرد تخمدان دریافت کرده اند. نتایج نشان می دهد برای جلوگیری از عود مجدد سرطان سینه exemestane  91.1 درصد و tamoxifen 87.3 درصد موثر بوده است.
 
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه