تاریخ انتشار: دوشنبه 19 خرداد 1393
مهندسی بافت، تکنولوژی پیشی گرفته از زمان

  مهندسی بافت، تکنولوژی پیشی گرفته از زمان

محققین بریتانیایی و مالزیایی کلاس جدیدی از مواد قابل تزریق را تولید کرده اند که سلول های بنیادی را برای ترمیم بافت آسیب دیده و تشکیل عروق خونی و بافت قلبی و استخوانی تحریک می کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، هدف این محققین ایجاد درمان های اساسی جدید است که نیاز به روش های جراحی تهاجمی را کاهش می دهد، روند بهبود را بهینه می سازد و خطر ایجاد بافت اسکار نامطلوب را نیز کاهش می دهد.

این مطالعه که یک کار تحقیقاتی مشترک بین محققین مالزیایی و 21 تیم تحقیقاتی در سراسر اروپاست، هزینه ای بالغ بر 1/1 میلیون یورو در پی خواهد داشت و نوید تغییرات گام به گامی را در روش های مهندسی بافت می دهد.

بیومتریال های رایج زیاد برای مهندسی بافت و طب ترمیمی مناسب نیستند. هدف این مطالعه همان طور که گفته شد ایجاد مواد جدیدی و داروهایی است که ترمیم بافتی را بیش از آن چه که خود بدن توانایی اش را در ابتدا دارد، تحریک کنند.

در مالزی این محققین به دنبال میکروذره هایی هستند که می توانند مستقیما به جایگاه آسیب در فرد بیمار تزریق شوند و ترمیم بافتی را تسریع کنند.

این میکروذره ها به عنوان داربستی برای تحریک رشد مجدد بافت استخوان، عضلات اسکلتی و حتی عضلات قلبی عمل خواهند کرد.

این مطالعه اثر بسیار زیادی روی روند بهبود بیماران خواهد داشت. در اینده ای نزدیک می توان از این سیستم های انتقالی برای برای داروهای ضد سرطان استفاده کرد که می تواند سلول های سرطانی را درون بافت از بین ببرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه