تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 خرداد 1393
درمان های تحریک کننده سلول های بنیادی موجب بقای بیماران مبتلا به حمله قلبی می شود

  درمان های تحریک کننده سلول های بنیادی موجب بقای بیماران مبتلا به حمله قلبی می شود

محققین در نشست سالیانه انجمن پزشکی هسته ای و تصویربرداری مولکولی گزارش کرده اند که چگونه یک پروتئین تولید سلول های بنیادی را به منظور ترمیم بافت آسیب دیده قلبی بعد از یک حمله حاد(انفارکته میوکاردی) تحریک می کند. البته آن ها قبل از این اعلام کرده بودند که اگر این اتفاق هرچه سریع تر صورت بگیرد شانس موفقیت درمان را بالاتر می برد. این یافته ها با ردیابی مولکولی که روند بهبود قلبی را بعد از درمان دنبال می کند ثابت شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازsciencedaily، بعد از یک حمله قلبی، فاکتور تحریک کننده کلونی گرانولوسیتی(G-CSF) سلول های بنیادی مغز استخوان را در جهت کاهش آسیب های مرگ سلولی که بعد از یک انفارکته میوکاردی حاد رخ می دهد، بسیج می کند.

مطالعات دیگر نشان داده است که G-CSF دارای اثرات سودمندی روی کسر خروجی بطن چپ است. این کسر خروجی معیاری از قدرت پمپاژ قلب در مورد خون اکسیژن دار به آئورت است. هدف این مطالعه این بود که دریابند چگونه  درمان های تحریک کننده سلول های بنیادی می توانند به عنوان یک درمان استاندارد مورد استفاده قرار گیرند. تجویز اولیه G-CSF موجب تقویت این اثر بلافاصله بعد از تیمار و حتی بعد از پیگیری های درمانی بلند مدت شد.

مطالعات قبلی نشان داده بود که تجویز G-CSF برای بیماران دچار حمله قلبی شده به صورت اتفاقی به منظور بهبود راضی کننده شرایط آن ها، با شکست مواجه شده است. اما اگر این ترکیب خیلی زودتر و طی 37 ساعت اولیه بعد از انفارکته میوکاردی و اختلال کرونری استفاده شود می تواند بسیار سودمند واقع شود.

این مطالعه نشان داد که اولین تزریق داخل وریدی G-CSF طی درمان و بلافاصله بعد از بستری شدن می تواند جان بیماران را نجات دهد. این محققین مطمئن هستند که با مطالعه بیشتر و بررسی های بالینی بیشتر، این پروتکل می تواند به عنوان یک درمان استاندارد و بهینه برای بیماران استفاده شود.

در این مطالعه از تزریق داخل وریدی G-CSF برای 40 بیمار استفاده شد و نتایج نشان داد که درمان هرچه سریع تر با G-CSF جریان خون را در این بیماران بهبود می بخشد و موجب به دست آوردن انرژی لازم شده و عملکرد کلی قلب را بهبود می بخشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه