تاریخ انتشار: شنبه 24 خرداد 1393
ايران در دانش سلول هاي بنيادي مغز و اعصاب پيشرو کشورهاي منطقه است

  ايران در دانش سلول هاي بنيادي مغز و اعصاب پيشرو کشورهاي منطقه است

عضو هیات مدیره انجمن متخصصین مغز و اعصاب ایران گفت: ایران در زمینه پژوهش و بکارگیری سلول های بنیادی مغز و اعصاب پیشرو کشورهای منطقه است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان دکتر سید مسعود نبوی در جریان برپایی بیست و یکمین کنگره بین المللی بیماری های مغز و اعصاب و الکتروفیزیولوژی بالینی با اعلام این خبر افزود: هم اینک طرج های زیادی در زمینه کاربرد سلول های بنیادی در درمان بیماری های فلج مغزی، MS ، پارکینسون، آلزایمر، بیماری های عضلانی و ALS با همکاری پژوهشکده رویان تهیه شده و نتایج برخی از این پژوهش ها در حال آماده سازی است که یافته های آن در مجامع جهانی ارایه خواهد شد. 
وی با اشاره به اینکه درمان با سلول های بنیادی هر چند امیدبخش است، گفت : البته هنوز بکارگیری این سلول ها برای درمان بیماری ها از جمله بیماری های مغز و اعصاب در مراحل تحقیقاتی قرار دارد.
وی یادآور شد: این روش زمینه شیادی عده ای را فراهم آورده است تا جایی که برخی با ادعای درمان به کمک سلول های بنیادی، انتظارات غیر واقعی را در بیماران ایجاد می کنند. 
نبوی ادامه داد: شرایط تحریم در کشور وضعی را ایجاد کرده است که هم اینک قادر به تولید بسیاری از داروهای درمانی در زمینه بیماری های مغز و اعصاب در کشور هستیم و برخی کشورهای دیگر یا به دلیل اینکه احساس نیاز نکرده اند یا اینکه در شرایط تحریم قرار نداشته اند، تنها وارد کننده این داروها هستند. وی تصریح کرد: همچنین در زمینه علوم روز نانو نورولوژی، فعالیت های پایه ای در کشور انجام شده و دستاوردهای محققان در رشته مغز و اعصاب سبب شده است در همه کنگره های خارجی، مقالاتی در حوزه مغز و اعصاب از محققان ایرانی ارایه شود. 
به گزارش واحد مرکزی خبر بیست و یکمین کنگره بین المللی بیماری های مغز و اعصاب و الکتروفیزیولوژی بالینی که با هدف بررسی جدیدترین درمان ها در زمینه سکته های مغزی، دمانس یا زوال عقل، پارکینسون، صرع و MS از روز سه شنبه 20 خرداد در هتل المپیک تهران آغاز به کار کرده است تا روز جمعه 23 خرداد ماه به کار خود ادامه می دهد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه